Nieuw: umami-drop met zeewier
- Food-en-retail
- 30 sep 2022 @ 10:27
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodKlantenMarketing
- 30 sep 2022 @ 10:27
- Peter van Woensel Kooy
Dropmakers Klepper & Klepper hebben een nieuwe dropvariant ontwikkeld, met als belangrijk component, zeewier. Dropliefhebbers schijnen 'versteld te staan van de verrassende smaak'.
Deze nieuwe dropvariant van Klepper & Klepper is vooraf uitvoerig getest bij consumenten. Klepper en Klepper, vader en zoon, hebben zich laten inspireren door een bezoek aan een Japans restaurant. Zo hebben ze het idee ontwikkeld voor een umami dropje. Zoon Huub Klepper: 'Umami is de naam die de Japanners hebben gegeven aan de zogenaamde vijfde smaak, een smaak die naast zoet, zout, zuur en bitter bestaat. Umami zit van nature in, onder andere, rijpe tomaten, sardientjes, ulva -een soort zeewier-, truffels, maar ook in olijven, ansjovis, knoflook en nu ook in De Beste Drop Ooit – Pittig zout.'
'Klepper & Klepper testen alles'
Een van de geheimen van De Beste Drop Ooit is dat Klepper & Klepper hun nieuwe varianten naar eigen zeggen altijd uitgebreid testen. Dat doen ze onder andere op de markt in Castricum, waar Willem Klepper sinds 1990 elke week staat. Daar gaven de ‘testpersonen’ volgens de heren stuk voor stuk aan dat deze drop iets toevoegt aan de complete droplijn van dit dropmerk. De 'testpersonen' waren willekeurige klanten die het aandurfden om de nieuwe zeewierdrop uit te proberen. Bijna iedereen keurde de drop goed, zo reageerden ze met kwalificaties: 'erg lekker' en 'Ik vind hem heerlijk'. Toen het ingrediënt zeewier werd onthuld was de reactie 'een lekker gezond dropje', en 'verrassend'. Maar een enkeling vond het dropje ook minder lekker.
Met zeewier, zonder gluten en gelatine
Los van de pittig zoute umamismaak, heeft zeewier wel meer aardige eigenschappen, vertellen K&K. 'Het is een goede bron voor ijzer en eiwitten. En het zit boordevol mineralen, zoals fosfor, calcium en jodium. Zeewier is ook nog eens goed voor het milieu. Mits je het op verantwoorde wijze oogst. Want wat bomen boven het water doen, dat doet zeewier onder water: CO2 uit de atmosfeer halen.Het zeewier dat Klepper & Klepper gebruikt is ‘vegan’ en op land geteeld. De kweekmethode maakt geen gebruik van zoet water, heeft geen impact op kwetsbare ecosystemen en stoot geen stikstof uit. Tot slot bevat deze smaak, net als alle andere varianten van De Beste Drop Ooit, geen gluten en gelatine. Bovendien zitten alle varianten in een bio-composteerbare verpakking.'
Meer info staat op de website: https://klepperenklepper.nl.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- umami
- Klepper & Klepper
- Willem
- merk
- Castricum
- component
- geur
- smaak'
- smaak
- zilt
- zoet
- n van de verrassend
- dropliefhebbers
- dropmakers
- zeewier
- drop
- food
- versteld
- Huub
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing