Red Orka lanceert circulaire babyslaapzak en verhuurt deze ook

Red Orka lanceert circulaire babyslaapzak en verhuurt deze ook
  • Food-en-retail
  • 28 sep 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailMaatschappij

Het Nederlands-Duitse merk Red Orka lanceert circulaire babyslaapzakken, waarvan de stof voor 82% bestaat uit gerecycled katoen. De slaapzakken worden op duurzame wijze geproduceerd in Amsterdam en middels verhuur kan de slaapzak vervangen worden door een grotere maat. Sinds kort is het mogelijk om naast rompers en slaapzakken ook kinderkleding te huren via de website.

Door bestaande klanten te interviewen kwam Red Orka op het idee om het assortiment uit te breiden. Samen met Makers Unite, een creatief textielatelier dat vluchtelingen ondersteunt, is de babyslaapzak tot stand gekomen. De slaapzak is nu verkrijgbaar via red-orka.com. Het is een eenmalig product waarvan er 75 beschikbaar zijn in de maten 56 tot 108. De prijs begint vanaf € 9,50 per maand.

Oprichter Red Orka Erik Ammann: ‘In de toekomst zullen we steeds meer nieuwe merken en producten introduceren die onze klanten helpen om babykleding te vinden die ze leuk vinden. Moderne ouders zullen in de toekomst hun hele babykast huren. Het huren van babykleding is goedkoper, makkelijk in gebruik en biedt bovendien een service die ouders helpt babykleding te ordenen. Huren is een voor de hand liggende oplossing voor deze korte gebruiksperiode.’ Sinds kort is het mogelijk om naast rompers en slaapzakken ook andere kinderkleding te huren ‘Red Orka wil een platform bieden voor merken die kwalitatief en eerlijk produceren om klanten een veelzijdig aanbod bieden. Huidige merken die verhuurd worden zijn Mini Rodini, Maed For Mini en Tiny Cottens.’

Over Red Orka
Red komt van redden in het Nederlands en Orka staat voor energie in het IJslands. Ongeveer 75 jaar geleden begon de grootvader van oprichter Erik Ammann met het produceren van babyrompers, iets wat hard nodig was net na de oorlog. De in Duitsland gevestigde fabriek maakte hoge kwaliteit producten die na kort gebruik weer werden weggegooid, Erik Ammann kreeg zelf het idee het stokje over te nemen maar het over een andere boeg te gooien. Met zelf een achtergrond in de mode was Ammann zich bewust van de schade die het met zich meebrengt.

 

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken