RegioBank is de buurtzame bank
- Food-en-retail
- 19 sep 2022 @ 12:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 sep 2022 @ 12:18
- Sjaak Hoogkamer
Samen met The Family Amsterdam heeft RegioBank haar nieuwe positionering uitgewerkt. In een nieuwe campagne presenteert de bank zich als de buurtzame bank.
RegioBank heeft haar kantoren vooral in dorpen en kleine steden. Omdat de bank vaak al jaren zo dicht in de buurt van haar klanten zit, zijn de zelfstandig adviseurs van RegioBank heel erg betrokken bij de buurt. Linda Vervloet, product owner merk en missie bij RegioBank: ‘Als onderdeel van de Volksbank, waarbij het niet om geld draait maar een beter Nederland, maken we ons bij RegioBank sterk voor de leefbaarheid in de buurt. We steunen diverse initiatieven waardoor mensen elkaar kunnen ontmoeten, zoals bijvoorbeeld een speeltuin of een buurthuis. En we helpen lokale winkeliers, omdat zij zorgen voor leven in de buurt.’
Een hele onderscheidende propositie, zeker in bankenland, aldus Regiobank en The Family. Linda de Graaff, mother of The Family: ‘Om dat verhaal goed te vertellen, hebben we samen met RegioBank het woord buurtzaam bedacht.
Buurtzaam vat perfect samen waar RegioBank voor staat: lokaal, verbindend en met een focus op de sociale en economische vitaliteit van de buurt.
En het heeft net zo’n sympathieke associatie als RegioBank zelf.’
De nieuwe campagne moet aan de naamsbekendheid en propositiebekendheid gaan bijdragen. Volgens Vervloet heeft RegioBank een stevige ambitie qua groei van de merkbekendheid. Daarom kiest de bank nu voor het eerst voor een televisiecommercial. Menno Schipper, creative namens The Family: ‘Het doel is dat mensen het woord buurtzaam aan RegioBank koppelen. Dat het echt van RegioBank wordt. Daarnaast hopen we natuurlijk dat buurtzaam als woord ook een begrip wordt in de samenleving.’
De campagne gaat vanaf 19 september live via verschillende kanalen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing