Fritz-kola lanceert nieuwe campagne 'good never sleeps'

Fritz-kola lanceert nieuwe campagne 'good never sleeps'
  • Food-en-retail
  • 17 okt 2022 @ 10:23
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesFood

Met de nieuwe campagne 'good never sleeps' kiest Fritz-kola voor een nieuwe benadering van communicatie waarmee het merk wil bewijzen dat plezier en verantwoordelijkheid niet tegenstrijdig zijn.

Na achttien jaar humoristische en provocerende communicatie giet de Hamburgse drankenfabrikant zijn waarden en houding nu in een zelfbewuste imagocampagne. Hiervoor worden nu, ongeretoucheerd, eigen medewerkers en Fritz-kola opinieleiders afgebeeld, zonder verlies van optimisme en joie de vivre. De campagne is te zien op posters, op festivals en evenementen, via digitale activaties en in PR-activiteiten.

Wake-up call voor een open, democratische samenleving
'Word wakker': dat is het motto van Fritz-kola. Met de nieuwe campagne lanceert Fritz-kola een wake-up call die ons eraan herinnert om samen te handelen voor het goede. De Hamburgse drankenfabrikant zet zich in voor een open, democratische samenleving voor iedereen en voor een systeemverandering in de drankenindustrie. Zo gebruikt Fritz-kola uitsluitend glazen flessen en richt het zich met behulp van het initiatief 'Elke Fles Helpt' op de levensomstandigheden van degenen die flessen inleveren. Goede bedrijven denken per slot van rekening aan morgen.

'De campagne brengt de kernwaarden van het merk over en laat onze doelgroep zien dat Fritz-kola het beide kan: actief de grote vraagstukken van deze tijd aanpakken en tegelijkertijd producten maken die leuk zijn en staan voor een leuke tijd. We kijken daarom bijzonder uit naar de festivals en events van dit en volgend jaar, want een goed bedrijf als wij houden van feesten. Geen enkel merk beheerst deze balans zo goed als Fritz-kola', verklaart Silke Grell, Marketing Director bij Fritz-kola.

Autentieke campagne
De bijzonderheid: In de campagnefoto's gebruikt Fritz-kola een frisse collagestijl met foto's van eigen medewerkers en Fritz-kola opiniemakers, de zogenaamde Fritzees. Het bedrijf toont echte mensen die de handen uit de mouwen steken - in authentieke situaties en gegarandeerd zonder nabewerking. Dat past bij het activisme van het merk. Niemand weet immers beter dan de 'Fritzees' dat verantwoordelijk zijn nog steeds heel leuk kan zijn.

'We willen ons gezicht laten zien voor goede doelen', legt Winfried Rübesam uit, directeur van Fritz-kulturgüter. 'Niemand anders kan onze waarden, onze houding en de liefde voor het product zo goed belichamen als onze fritzees zelf. We zijn er trots op dat we zulke geweldige mensen aan boord hebben die volledig achter onze missie staan en dit samen laten horen in onze nieuwe campagne.'

De campagne is tot stand gekomen onder leiding van Silke Grell, Marketing Director en Oliver Piskora, Head of Brand Management. Het campagne-idee en de uitwerking kwamen van het leidende communicatiebureau Rocket & Wink. De campagne shoot werd gerealiseerd door fotograaf Jan Ehlers alias Nouki. 

Over Fritz-kola
Fritz-kola werd in 2002 opgericht door twee studenten in Hamburg. De eerste cola werd gelanceerd in 2003, gevolgd door talrijke limonades en spritzers op basis van sap. In het belang van het milieu gebruikt Fritz-kola sinds zijn oprichting statiegeldflessen en breidt zijn gedecentraliseerde en consumentgerichte botteling voortdurend uit. Daarnaast is Fritz-kola betrokken bij het initiatief 'Pfand gehört daneben' (statiegeld hoort erbij), de beweging, 'Trink aus Glas' (drink uit glas) en tal van projecten voor een duurzame samenleving. Mirco Wolf Wiegert en Winfried Rübesam zijn directeuren van het bedrijf, dat sinds 2014 Fritz-kulturgüter heet. 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken