YoghoYogho introduceert plantaardig alternatief voor suikerloze zuiveldrank

YoghoYogho introduceert plantaardig alternatief voor suikerloze zuiveldrank
  • Food-en-retail
  • 24 okt 2022 @ 08:16
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodConcepten

YoghoYogho lanceert een 100% plantaardig alternatief voor zuiveldrank in drie verschillende smaken. De sojadrank bevat geen suiker en gluten en heeft hoge voedingswaarden door de aanwezigheid van veel calcium en proteïne.

De drank heeft een Nutri-Score A en is volgens het Voedingscentrum een van de meest gezonde keuzes in vergelijking met andere plantaardige alternatieven voor zuiveldrank. De drank is verkrijgbaar in de smaken Strawberry Marshmallow, Banana Candy en Blueberry Muffin.

Jonge doelgroep aanspreken
Met drie nieuwe smaken, een vrolijke verpakking en een suikervrije receptuur laat Yogho!Yogho! een jonge doelgroep en haar ouders kennismaken met plantaardige alternatieven voor zuiveldrank.

Arjanneke Teeuw, CEO van YoghoYogho: 'Er is momenteel geen merk in het schap van plantaardige alternatieven voor zuivel dat zich echt richt op een jonge doelgroep en haar ouders. Wij brengen daarom een nieuw product met frisse uitstraling op de markt. Gezond, heerlijk van smaak en ook nog eens suikervrij.'

Duurzame verpakking
Duurzaamheid staat bij YoghoYogho hoog in het vaandel. Dit gaat verder dan de ingrediënten. Daarom heeft het bedrijf gekozen voor de kartonnen drankverpakking 'Tetra Brik Aseptic 1L Edge' met een dop gemaakt van plantaardige materialen. De keuze voor plantaardige doppen helpt de CO2-impact van de verpakkingen te verkleinen. Ook is de verpakking volledig recyclebaar. De nieuwe YoghoYogho drank is vanaf nu verkrijgbaar in de meeste grotere supermarkten.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken