Decathlon lanceert BuyBack
- Food-en-retail
- 9 nov 2022 @ 12:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 nov 2022 @ 12:28
- Sjaak Hoogkamer
Voor deze actie verandert Decathlon haar naam tijdelijk in nolhtaceD: het aankoopproces wordt omgedraaid, waarbij Decathlon klant van haar eigen klanten wordt. Vervolgens worden deze producten verkocht als Tweede Kans-product.
Het sportmerk wil zoveel mogelijk sportproducten hergebruiken om zo de levensduur te verlengen en daarmee Decathlons impact op het milieu proberen te verminderen.
Met BuyBack kunnen consumenten gebruikte of ongebruikte Decathlon sportproducten, in uitstekende of goede staat, inruilen bij 20 Decathlon winkels in Nederland. Decathlon herstelt de ontvangen producten indien nodig en verkoopt het vervolgens als Tweede Kans-product, inclusief 1 jaar garantie. Klanten die de sportproducten inleveren, ontvangen een Decathlon cadeaubon van een door Decathlon bepaalde waarde.
‘Sinds 2000 maakt Decathlon in Nederland sport toegankelijk door laagdrempelig sportproducten aan te bieden. Hierdoor hebben we als bedrijf echter een impact op diezelfde omgeving waarin we zo graag sporten. Een meer circulair model zoals BuyBack is dringend nodig om het tij te keren,’ aldus Naut Verkijk, Projectmanager BuyBack.
Decathlon klanten weten de Tweede Kans-producten al goed te vinden. Sinds de lancering van het project ruim een jaar geleden, zijn er al circa 7000 Tweede Kans-producten verkocht. Het kopen van tweedehands producten wordt steeds populairder en door middel van het BuyBack project kan Decathlon het aanbod aan Tweede Kans-producten uitbreiden en hiermee aan de toenemende vraag voldoen.
Met de BuyBack Friday-campagne, van 21 tot 28 november, wil Decathlon zoveel mogelijk consumenten overtuigen om oude sportproducten af te stoffen en een tweede leven te geven. Hiermee doet het sportmerk naar eigen zeggen ‘niet mee aan de koopgekte die er deze week heerst: ze bieden juist een tegengeluid op de focus op massaconsumptie die tijdens deze periode gebruikelijk is.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing