Merle Eggink van Cybex: 'Mensen denken vaak dat marketing niets meer is dan adverteren'

Merle Eggink van Cybex: 'Mensen denken vaak dat marketing niets meer is dan adverteren'
  • Food-en-retail
  • 14 nov 2022 @ 08:00
  • 19492 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketingRetail

Geboren en getogen Amsterdamse Merle Eggink is marketeer bij Cybex, een Duits merk kinderwagens en autostoelen. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

CONNECTIE
Ik woon met mijn vriend en dochter van 2 in Amsterdam-West. Naast mijn passie voor reizen, hou ik van gezelligheid en besteed ik veel tijd aan vrienden en familie. Mijn baan als marketeer combineer ik met veel plezier met het moederschap en de connectie met Cybex is perfect natuurlijk.

VERBAZING
Ik krijg vaak de vraag wat marketing nou eigenlijk is. Mensen denken over het algemeen dat het niet meer is dan wat reclames maken of advertenties plaatsen. De verschillende facetten die bij mijn baan komen kijken, zoals retail, online, social, influencers et cetera zijn hun vaak niet bekend en zorgen voor verbazing.

VISITEKAARTJE
Wij hebben in de lente van 2022 onze 4e flagship store ter wereld geopend. Naast Tokyo, Tel Aviv en Praag zit er dus nu ook een in PC Hooftstraat in Amsterdam. Iets waar wij ontzettend trots op zijn. Wij zijn momenteel het enige kinderwagenmerk in Nederland met een dergelijke winkel en wij geloven dat dit het perfecte visitekaartje voor de consument is om ons merk te profileren.

TRANENTREKKERS
Ik ben een sucker voor kerstcommercials; ze worden steeds sentimenteler. Wellicht komt het doordat ik moeder ben geworden, maar het blijven tranentrekkers en iets om elk jaar weer naar uit te kijken.

ERGERNIS
Momenteel erger ik mij ontzettend aan de advertentie van verzekeraar Besured Elke dag een Btje beter, zonder tekst en uitleg, geen merknaam, niks. Ik begrijp dat het triggeren van mensen een belangrijk onderdeel kan zijn van je marketingstrategie, maar men gaat niet zoeken naar deze tagline en dit is in mijn ogen dus een enorme geldverspilling.

INKOPPERTJE
Ik vind de inhakers van merken als Bol.com en Hema altijd erg sterk; die merken weten vaak op precies het juiste moment iets uit de actualiteit in te koppen.

UITDAGING
Momenteel zie ik de grootste uitdaging van marketeers op het gebied van social influencers, het blijft een doelgroep die lastig in te perken is en de verandering die op dagelijkse basis plaats vindt is groot, en het draagvlak nog groter. Traditionele media worden hier steeds vaker de dupe van en juist in de traditionele media zit diepte en draagvlak wat je vaak bij de social influencers mist. Dit vind ik zonde, het juist versterken van elkaar lijkt mij een mooi streven.

MEDIACONSUMPTIE
Momenteel gebruik ik veel traditionele media: kranten en nieuwsplatformen als nu.nl. Daarnaast ben ik voor mijn werk ook veel bezig op platformen als Instagram en TikTok.

Ben je werkzaam in marketing en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.

Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken