Sander van der Laan start bij Douglas

Sander van der Laan start bij Douglas
  • Food-en-retail
  • 3 nov 2022 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenDoelgroepenMarketing

Sander van der Laan is officieel gestart als Douglasbaas. Hij was tussen 2015 en april 2022 ceo van Action en daarvoor onder andere ceo van Albert Heijn en algemeen directeur van Gall & Gall.

'In de zes jaar dat hij Action leidde heeft hij de omzet en operationele winst significant verbeterd. Bovendien heeft hij uitgebreide managementexpertise in de retailsector en een staat van dienst in het stimuleren van verkoop, marketing, supply chain management en digitalisering. Dit maakt hem de ideale kandiaat voor de positie van ceo van Douglas', aldus president-commissaris Henning Kreke van Douglas over de nieuwe man.

Omzetstijging
De omzet van cosmeticaverkoper Douglas steeg naar een hoger niveau dan voor de coronapandemie. Klanten weten de weg naar de winkel weer te vinden, maar desondanks moet eenvijfde van de filialen in Europa sluiten, meldde De Volkskrant in augustus 2022. 'De omzet groeide tot 830 miljoen euro in het derde kwartaal van het boekjaar 2021-2022, dat bij Douglas van 1 oktober tot 30 september van het volgende jaar loopt. De winkelketen boekt een omzetstijging van 29 procent vergeleken met het derde kwartaal van een jaar eerder. De omzet ligt 2 procent hoger dan voor de pandemie.'

Onboarding programma
'Vandaag is mijn eerste officiële dag als ceo van Douglas Group! Ik ben begonnen met een nieuwe, spannende reis in mijn zakelijke leven: ik heb de verantwoordelijkheid overgenomen als ceo van Douglas, Europa's toonaangevende beauty-retailer', reageert Van Der Laan zelf enthousiast op Linkedin, 'Ik ben meer dan blij om de kans te krijgen om samen te werken met een gerenommeerd en zeer professioneel team en om dit uitstekende merk voor schoonheid, cosmetica, huidverzorging, geur en levensstijl te bedienen. Ik ben begonnen met een onboarding programma waarbij ik veel mensen zal ontmoeten, veel winkels zal bezoeken, naar 8 landen zal reizen, leveranciers zal ontmoeten en nog veel meer in onze organisatie. Ik kan nu al zien dat #TeamDouglas net zo gepassioneerd is over het bedrijf, het merk, de producten en de mensen als ik!'
(PvWK, bronnen: ManagementScope, Linkedin en Volkskrant, beeld: Douglas Utrecht)

Sander van der Laan - Douglas

 

Over Douglas
'Douglas is de meest toonaangevende beautyretailer in de Europese beautybranche, met ruim 2.400 stores en een snel groeiend aantal online shops in 24 Europese landen. Elke dag opnieuw zetten zo‘n 20.000 Beauty Advisors zich vol enthousiasme in om haar klanten mooier en daarmee gelukkiger te maken. Douglas heeft een uitgebreid assortiment met circa 50.000 hoogwaardige producten van meer dan 650 merken op het gebied van parfumerie, decoratieve cosmetica en huidverzorging, evenals voedingssupplementen en accessoires. Met circa 40 miljoen Beauty Cardhouders heeft Douglas een van de grootste klantloyaliteitsprogramma‘s in Europa. Met vakkundig advies en unieke services zet Douglas de toon binnen de beautybranche – zowel online als offline.'
(bron: Douglas)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken