Spijkerbroek Koningin Maxima in de shredder van Mud Jeans

Spijkerbroek Koningin Maxima in de shredder van Mud Jeans
  • Food-en-retail
  • 24 nov 2022 @ 09:27
  • 4226 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

In mei 2022 won Mud Jeans de Koning Willem 1-Plaquette voor Duurzaam Ondernemerschap, een reden voor Koningin Maxima, erevoorzitter van de Koning Willem I Stichting, en Klaas Knot, President-Directeur van De Nederlandsche Bank en voorzitter van de stichting, een bezoekje te brengen.

Bert van Son, oprichter en eigenaar van Mud Jeans: ‘De spijkerbroeken van Mud Jeans zijn circulair. Oude broeken gaan de shredder in, waarvan gloednieuwe rollen denim worden gemaakt. Op dit moment bestaan de nieuwe jeans voor 40 procent uit oude spijkerbroeken.’ Ook Koningin Maxima heeft een van haar oude jeans in de shredder gestopt.

Water
Koningin Maxima keek ook via een live verbinding mee naar de waterrecyclinginstallatie van de jeansfabrikant in Tunesië. Van Son: ‘Het bezoek van Koningin Maxima bezegelt de eervolle onderscheiding en daagt ons uit om op volle vaart door te gaan om de kledingindustrie blijvend te verduurzamen.’ Zelf zei de Koningin dat zij zo veel mogelijk kleding deelt met haar dochters en repareert waar mogelijk.

Lease A Jeans
Van Son: ‘Mud Jeans is het enige jeansmerk ter wereld waar je kunt betalen voor de prestatie van je spijkerbroek en niet voor het bezit ervan. Dit mechanisme zorgt ervoor dat wij onze oude jeans terugkrijgen als ze zijn uitgedragen.’

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken