Coca-Cola primeur met interactieve DOOH-campagne en abri-livestream
- Food-en-retail
- 23 dec 2022 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieMarketingtechnologyMarketing
- 23 dec 2022 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Coca-Cola Nederland versterkt zijn kerstcampagne met een eendaagse innovatieve DOOH-campagne die het mogelijk maakt om mensen met elkaar te verbinden. Twee abri-displays in bushokjes van Amsterdam en Den Haag zijn voorzien van een feestelijke eettafel waar voorbijgangers kunnen aanschuiven voor een kerstdiner.
De abri’s zorgen vervolgens voor een liveverbinding tussen de twee steden. De inzet van de innovatieve abri versterkt de campagne ‘Christmas Always Finds Its Way’ en de boodschap dat kerst er altijd weer in slaagt mensen samen te brengen. Het is de eerste keer in Nederland dat Out-of-Home exploitanten Global en JCDecaux op deze innovatieve manier samen een Spectacular uitvoeren.
Anouk van den Broek, Media Manager van Coca-Cola Nederland: ‘We zijn trots dat we voor deze campagne een samenwerking konden realiseren tussen twee toonaangevende OOH-partijen. Niet alleen deze unieke samenwerking, maar ook de innovatieve DOOH-campagne draagt bij aan onze kerstboodschap. Door niet alleen families en vrienden, maar zelfs onbekenden samen te brengen rond de eettafel. Pas dan ontstaat de echte magie van Kerst!’.
Christmas Always Finds Its Way
In 2021 lanceerde Coca-Cola het wereldwijde merkplatform en –filosofie Real MagicTM. Waarmee het merk iedereen uitnodigt om de echte magie van het leven te vieren. Centraal in deze filosofie staat de overtuiging dat onze verschillen de wereld kleurrijker en interessanter maken – en dat er iets magisch gebeurt als we samenkomen en ervaringen delen. Deze filosofie staat ook dit jaar centraal in de kerstcampagne ‘Christmas Always Finds Its Way’. Bekijk de film in het venster hieronder.
(PvWK)
Credits:
Opdrachtgever: Coca-Cola in Nederland
Concept, strategie en uitvoering: Global & JCDecaux
Productie: Chase – The Brand Activation People
Media: MediaCom & Kinetic
Design: Hogarth
PR: Coopr
Over Coca-Cola in Nederland
'Coca-Cola’ bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola Europacific Partners Nederland. Coca-Cola Europacific Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar, Coca-Cola Light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Capri-Sun*, Fïnley, Honest, Fuze Tea en Royal Bliss. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zeven miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van het portfolio, van het reduceren van suiker in de drankjes tot aan het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van de impact op het milieu door water aan te vullen en recycling te bevorderen. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola Europacific Partners hebben in Nederland meer dan 725 medewerkers verdeeld over twee vestigingen. Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland kijk hier.
(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.'
(bron: C-C NL)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- DOOH
- Kerst
- Global
- campagne
- Coke
- abri
- boodschap
- exploitant
- Anouk van den Broek
- Christmas Always Finds Its Way
- out of home
- Coca-Cola
- diner
- JCDecaux
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing