Jan Linders gaat verder als Albert Heijn

Jan Linders gaat verder als Albert Heijn
  • Food-en-retail
  • 16 dec 2022 @ 08:39
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenFood

Supermarkt Jan Linders gaat verder als franchiseondernemer van Albert Heijn. Het overgrote deel van de 63 winkels wordt omgebouwd naar Albert Heijn-filialen. Familietelg Ruth Linders reageert.

‘Vandaag hebben we belangrijk nieuws. Jan Linders kiest voor een samenwerking met Albert Heijn. In de loop van 2023 gaan we als organisatie verder in een nieuwe vorm, als franchisenemer van Albert Heijn. Door onze krachten te bundelen met deze partner geven we antwoord op de uitdagingen waar we mee te maken hebben en kiezen we voor toekomstbestendige groei', reageert Ruth Linders (Unit Vers Manager Jan Linders) op het samengaan met AH.

Het overgrote deel van de huidige 63 Linders-supermarkten wordt omgebouwd tot Albert Heijn franchisesupermarkt. De franchiser Jan Linders neemt daarnaast tien winkels van Albert Heijn in het zuiden van Nederland over. Het distributiecentrum van Jan Linders in Nieuw Bergen wordt ook overgenomen door Albert Heijn. Medewerkers van de filialen zijn deze week op de hoogte gebracht en blijven werkzaam in de winkels. Volgens ceo Ferry Moolenschot van Jan Linders (hier boven op de foto naast Marit van Egmond) is de stap nodig vanwege de ‘huidige omstandigheden van verregaande digitalisering en snel veranderde klantverwachtingen’, meldt Twinkle.

Linders vervolgt op Linkedin: 'De organisatie achter deze winkels blijft Jan Linders heten. Ook zijn we voornemens tien sterke supermarkten van Albert Heijn over te nemen, waarmee we groei inzetten. Deze supermarkten en hun medewerkers heten we in 2023 welkom in onze organisatie.

Natuurlijk doet het ons en ook mij persoonlijk pijn dat Jan Linders na bijna 60 jaar als zelfstandige supermarktformule gaat verdwijnen en dat we niet al onze supermarkten en medewerkers mee kunnen nemen. Ditzelfde geldt voor relaties met leveranciers en Superunie collega’s. Wat altijd onze intentie is geweest, is duurzaam en toekomstgericht ondernemen. Dat blijft en we zijn ervan overtuigd dat we door onze krachten te bundelen met Albert Heijn, we onze organisatie succesvol laten voortbestaan.

Ik ben erg dankbaar voor alles wat ik van mijn vader Leo Linders geleerd heb. Niet alleen over supermarkten, maar zeker ook als mens en als ondernemer. Tot slot: Jan Linders is in 60 jaar groot geworden dankzij de tomeloze inzet en betrokkenheid van onze collega’s, daar zijn wij hen heel dankbaar voor. Vol vertrouwen zetten we deze stap richting toekomst!‘
(PvWK, bron: Twinkle en Linkedin)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken