Alle Dirk-winkels bieden nu gezonde tussendoortjes aan de kassa
- Food-en-retail
- 10 jan 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFood
- 10 jan 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Dirk stopte al als eerste supermarktformule met het aanbieden van ongezonde producten bij de kassa en gaat nu nog een stap verder. Onder de 1 euro een ladinkje fruit in een speciaal display.
'Verantwoord eten is lekker en gezond', licht Marcel Huizing, algemeen directeur van Dirk van den Broek toe. 'Daar maken wij ons bij Dirk al jaren hard voor. Zo stopten we als eerste supermarktformule met het aanbieden van ongezonde producten bij de kassa en nu gaan we nog een stap verder. Vanaf vandaag zijn in alle Dirk-winkels een verpakking met drie gezonde tussendoortje te vinden bij de kassa. Op deze manier hopen we nog meer van onze klanten in het nieuwe jaar te stimuleren om vaker te kiezen voor een stuk fruit.'
Voorschot op de BTW verlaging
Huizinga maakt zich net als een groeiend aantal foodmarketeers -ook bij andere formules- al jaren druk om een BTW-verlaging op groente en fruit. Deze wordt echter nog steeds niet officieel in Den Haag goedgekeurd. Door een vaag onderzoek wat nou precies groente en fruit is, leidt een benoemde onderzoekscommissie nu juist weer tot uitstel.Terwijl vanwege de gestegen voedselprijzen een betaalbaarder gezond alternatief in de supermarkten momenteel extra welkom is voor veel huishoudens. De betaalbare fruitbakjes bij elke kassa in de Dirk-keten vormen alvast een goede stap vooruit.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing