Gucci lanceert après-ski campagne

  • Food-en-retail
  • 16 jan 2023 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieCampagnesMiddelenMarketing

'Fashion topmerk Gucci tilt de après-ski cultuur naar nieuwe hoogte', meldt de nieuwe outdoor- en onlinecampagne. Met de huidige sneeuwgrens geen gek idee, bij Gucci wordt echter wat anders bedoeld.

Het is een opvallende campagne, waarmee Gucci vooral jongeren lijkt te willen verwonderen en te bereiken. Een soort Theo&Theo achtige modellen, nerds die blijkbaar beschikken over genoeg voorliefde en/of pecunia om dit kostbare merk te willen en kunnen aanschaffen. Zij schitteren in de sneeuw met een opmerkelijke outfit. Het blijkt de nieuwe après-ski lijn te zijn waarvoor Gucci samenwerkt met Adidas. Via stippen op site kun je verder klikken om te zien wat een kledingstuk kost.

'Gucci takes alpine leisurewear to fresh altitudes with the House’s signature creativity in a campaign by photographer Mark Peckmezian', meldt het merk zelf. Een wollen trui van AdidasxGucci uit de nieuwe lijn blijkt 980 euro te kosten, een kunststof donsjack van beide partners kost 'slechts' 2200 euro. Vanwege de casting, de vooruitstevende ontwerpen en deze excessieve prijzen leidt de campagne in elk geval nu al tot rumour around the brand. En weet Gucci behalve de modegrenzen ook de sneeuwgrens te overschrijden.
(PvWK)




Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken