Gucci lanceert après-ski campagne
- Food-en-retail
- 16 jan 2023 @ 11:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieCampagnesMiddelenMarketing
- 16 jan 2023 @ 11:00
- Peter van Woensel Kooy
'Fashion topmerk Gucci tilt de après-ski cultuur naar nieuwe hoogte', meldt de nieuwe outdoor- en onlinecampagne. Met de huidige sneeuwgrens geen gek idee, bij Gucci wordt echter wat anders bedoeld.
Het is een opvallende campagne, waarmee Gucci vooral jongeren lijkt te willen verwonderen en te bereiken. Een soort Theo&Theo achtige modellen, nerds die blijkbaar beschikken over genoeg voorliefde en/of pecunia om dit kostbare merk te willen en kunnen aanschaffen. Zij schitteren in de sneeuw met een opmerkelijke outfit. Het blijkt de nieuwe après-ski lijn te zijn waarvoor Gucci samenwerkt met Adidas. Via stippen op site kun je verder klikken om te zien wat een kledingstuk kost.
'Gucci takes alpine leisurewear to fresh altitudes with the House’s signature creativity in a campaign by photographer Mark Peckmezian', meldt het merk zelf. Een wollen trui van AdidasxGucci uit de nieuwe lijn blijkt 980 euro te kosten, een kunststof donsjack van beide partners kost 'slechts' 2200 euro. Vanwege de casting, de vooruitstevende ontwerpen en deze excessieve prijzen leidt de campagne in elk geval nu al tot rumour around the brand. En weet Gucci behalve de modegrenzen ook de sneeuwgrens te overschrijden.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management