Onderzoek: kortingscodes blijven populair onder Nederlanders
- Food-en-retail
- 25 jan 2023 @ 09:06
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 jan 2023 @ 09:06
- Michiel van Zaane
Kortingscodes blijven populair onder Nederlanders. Dit blijkt uit onderzoek van online marketing agency Seeders. De populairste webshop categorieën om te besparen zijn fashion, eten en dagjes uit. Zalando is de absolute nummer 1 als het gaat om kopen met korting.
Opvallend is dat er minder wordt gezocht naar de term ‘kortingscode’ dan voorgaande jaren. Zo is er een daling van 45% naar het zoekwoord ten opzichte van 2021 en 2020. De populairste webshops om een kortingscode te gebruiken zijn Zalando, Flink, Shein, Air Up en Domino’s. In de maanden januari, april en mei werd er het vaakst gezocht naar de besparende codes.
Bijna 50.000 kortingscodes voor Zalando
De van oorsprong Duitse webshop Zalando staat mijlenver bovenaan de lijst. Maandelijks zijn er 49.500 zoekopdrachten naar een kortingscode. Op de tweede plek staat fast fashion merk Shein. Ondanks de lage prijzen die de webshop hanteert zijn er maandelijks gemiddeld 18.100 Nederlanders die een kortingscode zoeken voor hun aankoop. De top-5 wordt vervolgd door About You, Bonprix en Britse modewinkel Asos.
Voordelig eten en drinken
Ook bij verschillende restaurants en bezorgdiensten van boodschappen is de vraag naar kortingscodes erg groot. Flitsbezorger Flink staat bovenaan in deze categorie. De bezorger van boodschappen heeft maandelijks 27.100 zoekopdrachten voor een code via Google. Op de tweede plek staat Air Up, de relatief nieuwe trend waarbij water een smaak krijgt door een geur pod. Op de derde plek staat restaurantketen Domino’s. De top-5 wordt afgesloten door flitsbezorger Gorilla’s en maaltijdbezorger Uber Eats.
Dagje uit met korting
Nederlanders gaan ook graag met korting een dagje uit. Ondanks dat kortingscodes in deze categorie minder gebruikelijk zijn, te zien aan het verschil in zoekopdrachten in vergelijking met andere categorieën, komt het steeds vaker voor. Het populairste uitje is bioscoopketen Pathé, met 1.300 zoekopdrachten per maand. Daarop volgen de Efteling, Walibi, Diergaarde Blijdorp en Burgers' Zoo.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing