Onderzoek: kortingscodes blijven populair onder Nederlanders
- Food-en-retail
- 25 jan 2023 @ 09:06
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 jan 2023 @ 09:06
- Michiel van Zaane
Kortingscodes blijven populair onder Nederlanders. Dit blijkt uit onderzoek van online marketing agency Seeders. De populairste webshop categorieën om te besparen zijn fashion, eten en dagjes uit. Zalando is de absolute nummer 1 als het gaat om kopen met korting.
Opvallend is dat er minder wordt gezocht naar de term ‘kortingscode’ dan voorgaande jaren. Zo is er een daling van 45% naar het zoekwoord ten opzichte van 2021 en 2020. De populairste webshops om een kortingscode te gebruiken zijn Zalando, Flink, Shein, Air Up en Domino’s. In de maanden januari, april en mei werd er het vaakst gezocht naar de besparende codes.
Bijna 50.000 kortingscodes voor Zalando
De van oorsprong Duitse webshop Zalando staat mijlenver bovenaan de lijst. Maandelijks zijn er 49.500 zoekopdrachten naar een kortingscode. Op de tweede plek staat fast fashion merk Shein. Ondanks de lage prijzen die de webshop hanteert zijn er maandelijks gemiddeld 18.100 Nederlanders die een kortingscode zoeken voor hun aankoop. De top-5 wordt vervolgd door About You, Bonprix en Britse modewinkel Asos.
Voordelig eten en drinken
Ook bij verschillende restaurants en bezorgdiensten van boodschappen is de vraag naar kortingscodes erg groot. Flitsbezorger Flink staat bovenaan in deze categorie. De bezorger van boodschappen heeft maandelijks 27.100 zoekopdrachten voor een code via Google. Op de tweede plek staat Air Up, de relatief nieuwe trend waarbij water een smaak krijgt door een geur pod. Op de derde plek staat restaurantketen Domino’s. De top-5 wordt afgesloten door flitsbezorger Gorilla’s en maaltijdbezorger Uber Eats.
Dagje uit met korting
Nederlanders gaan ook graag met korting een dagje uit. Ondanks dat kortingscodes in deze categorie minder gebruikelijk zijn, te zien aan het verschil in zoekopdrachten in vergelijking met andere categorieën, komt het steeds vaker voor. Het populairste uitje is bioscoopketen Pathé, met 1.300 zoekopdrachten per maand. Daarop volgen de Efteling, Walibi, Diergaarde Blijdorp en Burgers' Zoo.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Albert Heijn toont geen integer merkleiderschap met blauwe...
- Jumbo legt na crisisjaar solide basis voor hernieuwde groei
- Holland & Barrett: aandacht voor breingezondheid
- Hornbach laat spijtoptanten aan het woord
- Chadli Hachani van TopParken: 'Als organisatie hebben we...
- [marketeer 213] Thijs Gussenhoven - Marketing manager Amstel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 'Beperkt aantal... 24-01-2025
- Bols viert 450 jarig bestaan met... 23-01-2025
- Pringles lanceert nieuwe campagne in... 23-01-2025
- Nikki Adamo (ceo Nestlé NL) deelt 5... 23-01-2025
- Starbucks en Old Amsterdam smelten... 22-01-2025
- Marit van Egmond (AH): 'Sterk jaar... 22-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day