Taster start met 'iconisch delivery-first food'

Taster start met 'iconisch delivery-first food'
  • Food-en-retail
  • 31 jan 2023 @ 08:10
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodDistributie

Taster, een ‘foodie delivery food’ restaurantgroep die is opgericht door een van de eerste werknemers van Deliveroo, Anton Soulier (foto), komt naar Nederland. Hij wil het concept bezorgmaaltijden hiermee gaan veranderen.

Taster startte in 2017 in een kleine Parijse keuken met gerechten speciaal ontworpen voor bezorging. Het foodmerk is nu actief in 80 grote Europese steden. Taster heeft 120 partnerkeukens, de steden waarin zij staan bevinden zich in Frankrijk, Groot Brittannië, Spanje en België. Taster ontwikkelde daarnaast zes food merken: Out Fry, A Burgers, Mission Saigon, Saucy Buns, Pepe Chicken en Pasta Dreams by Jamie Oliver. In de kantoren in Parijs, Londen en Madrid die de opratie aansteunen werken 100 fte.

De introductie in Nederland is een partnership met met Urban Kitchen. Taster start hier met Out Fry, het op Korea geïnspireerde merk voor gefrituurde kip, en heeft plannen om met meer merken uit te breiden naar keukens in Apeldoorn, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Taster bouwt als gezegd merken speciaal voor food delivery. Meer info staat hier.
(PvWK)
 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken