Aldi zet brood in het zonnetje in nieuwe marketingcampagne
- Food-en-retail
- 27 feb 2023 @ 15:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 27 feb 2023 @ 15:34
- Peter van Woensel Kooy
Een grote eter komt in een gemiddeld Nederlands gezin regelmatig voor. Brood is in dat geval een populaire hap om bijvoorbeeld pubertrek te stillen. Aldi zegt dat te weten en biedt daarom 'net zo versgebakken brood, van Nederlandse tarwe, maar dan goedkoper'.
Aldi weet dat en heeft daarom net zo versgebakken brood, van Nederlandse tarwe, maar dan goedkoper in de schappen liggen, zo is de gedachte. 'Het is de hoogste tijd om dat aan heel Nederland te vertellen. Vanaf morgen is de commercial te zien op de Nederlandse televisie en komt de campagne Net zo vers gebakken, maar dan goedkoper terug op alle marketingkanalen', volgens Aldi.
Luca Bade, Manager Campaigns bij Aldi in Nederland: ‘In lijn met de intussen vertrouwde Aldi campagnes willen we als positieve bondgenoot dichtbij de dagelijkse realiteit van de consument blijven. Daarom koppelen we een heldere claim aan een herkenbare situatie voor onze doelgroep. We zien een gezin, waar de puberzonen het dagelijkse brood als sneeuw voor de zon doen verdwijnen. En dan kun je maar beter slim inkopen. Het brood bij Aldi is zo aantrekkelijk geprijsd, dat het voor mensen moeilijk is om te geloven dat de kwaliteit goed is. En toch is dat echt zo; lekker vers gebakken, gemaakt van Nederlandse tarwe, maar dan goedkoper. Natuurlijk wel.’
Paradepaardje van het broodassortiment
De Bakkersgoud Rustiek broden van Aldi vallen goed in de smaak bij de consument, stelt de retail discounter. Vanaf de introductie eind 2018 zijn er miljoenen van verkocht en is het Bakkersgoud Rustiek Extra Volkoren zelfs bekroond tot Huismerkproduct van het Jaar 2021. Uniek aan het Bakkersgoud Rustiek assortiment is de ambachtelijke wijze waarop de broden worden gemaakt, met uitsluitend Nederlandse tarwe, gemalen door de Waddenmolen in het Groningse Uithuizermeeden. 'Op die manier werkt Aldi aan korte en transparante ketens.'
Bekijk de film in het venster hieronder.
(PvWK)
Credits Brood-commercial Aldi
Opdrachtgever: Aldi - Rick Bouwmeester, Luca Bade en Wendy Meijer
Advertising Agency: Indie Amsterdam
Production Company: Indie Amsterdam
Director: Arne Toonen
D.O.P.: Jeroen de Bruin
Offline editor: Nikki Gorissen
Post-production: The Compound en Berend van Eerde
Grading: De Grot
Sound Design: Studio Levalo
Music: Amp Amsterdam / the sonic brand company
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Rick Bouwmeester
- Indie Amsterdam
- Aldi
- puber
- Indie
- Arne Toonen
- Luca Bade
- brood
- Wendy Meijer
- Luca Bade
- commercial
- honger
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing