Lidl maakt nieuwe aanpak gezondheid bekend

Lidl maakt nieuwe aanpak gezondheid bekend
  • Food-en-retail
  • 2 feb 2023 @ 08:39
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MVOFood

Omdat voedsel impact heeft op zowel de gezondheid als duurzaamheid, zegt Lidl deze thema’s niet meer als losse thema’s maar als een geheel te gaan beschouwen. Het 'Planetary Health Diet' is het uitgangspunt van een nieuwe aanpak.

Lidl stelt hiermee de eerste supermarkt te zijn die de twee thema’s koppelt.

In 2017 publiceerde Lidl een uitgebreide strategie ten aanzien van het verminderen van onder andere suiker en zout in haar huismerkenassortiment. 'Vijf jaar later is er op het gebied van voeding veel veranderd. Tegenwoordig draait het niet meer alleen om de gezondheid van het individu, maar ook om hoe in 2050 wereldwijd 10 miljard mensen binnen de ecologische grenzen van de aarde gevoed kunnen worden. Het Planetary Health Diet (PHD) is de richtlijn die beschrijft hoe dit haalbaar is. Bij het PHD wordt onder andere uitgegaan van een grotere inname van plantaardige eiwitbronnen en een lagere inname van dierlijke eiwitbronnen. Met de invoering van dit beleid stelt Lidl zichzelf ten doel dat ze haar klanten een zo gezond en duurzaam mogelijk assortiment aanbiedt', aldus de retailformule.

Geen reclame meer gericht op kinderen
Lidl zet ook een volgende stap in haar kindermarketing beleid. Eerder was de supermarkt al gestopt met het aanprijzen van suikerhoudende dranken gericht op kinderen. Vanaf 2023 is er geen reclame meer gericht op kinderen voor ongezonde producten. Het betreft hierbij de reclameactiviteiten op de televisie, radio, social media en in onze reclamefolders.

De nieuwe aanpak ten aanzien van bewuste voeding is beschreven in het nieuwe document ‘Inkoopbeleid Bewuste Voeding’ dat nu gepubliceerd is.
(PvWK, beeld: Brooke Lark / Unsplash)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken