Lidl maakt nieuwe aanpak gezondheid bekend

- Food-en-retail
- 2 feb 2023 @ 08:39
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOFood
- 2 feb 2023 @ 08:39
- Peter van Woensel Kooy
Omdat voedsel impact heeft op zowel de gezondheid als duurzaamheid, zegt Lidl deze thema’s niet meer als losse thema’s maar als een geheel te gaan beschouwen. Het 'Planetary Health Diet' is het uitgangspunt van een nieuwe aanpak.
Lidl stelt hiermee de eerste supermarkt te zijn die de twee thema’s koppelt.
In 2017 publiceerde Lidl een uitgebreide strategie ten aanzien van het verminderen van onder andere suiker en zout in haar huismerkenassortiment. 'Vijf jaar later is er op het gebied van voeding veel veranderd. Tegenwoordig draait het niet meer alleen om de gezondheid van het individu, maar ook om hoe in 2050 wereldwijd 10 miljard mensen binnen de ecologische grenzen van de aarde gevoed kunnen worden. Het Planetary Health Diet (PHD) is de richtlijn die beschrijft hoe dit haalbaar is. Bij het PHD wordt onder andere uitgegaan van een grotere inname van plantaardige eiwitbronnen en een lagere inname van dierlijke eiwitbronnen. Met de invoering van dit beleid stelt Lidl zichzelf ten doel dat ze haar klanten een zo gezond en duurzaam mogelijk assortiment aanbiedt', aldus de retailformule.
Geen reclame meer gericht op kinderen
Lidl zet ook een volgende stap in haar kindermarketing beleid. Eerder was de supermarkt al gestopt met het aanprijzen van suikerhoudende dranken gericht op kinderen. Vanaf 2023 is er geen reclame meer gericht op kinderen voor ongezonde producten. Het betreft hierbij de reclameactiviteiten op de televisie, radio, social media en in onze reclamefolders.
De nieuwe aanpak ten aanzien van bewuste voeding is beschreven in het nieuwe document ‘Inkoopbeleid Bewuste Voeding’ dat nu gepubliceerd is.
(PvWK, beeld: Brooke Lark / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Luxemerken profiteren... 29-03-2023
- De Makers centraal in campagne Praxis 29-03-2023
- Nieuwe winkelformule KPN 28-03-2023
- [onderzoek] Nederlander is zuinig -... 28-03-2023
- Scotch & Soda overgenomen door... 27-03-2023
- Huisdieren roepen dierenartsen op in... 27-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day