CRC: Meer sales uit telefoonverkeer

CRC: Meer sales uit telefoonverkeer
  • Food-en-retail
  • 1 mrt 2023 @ 15:36
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Veel autodealers missen gemiddeld 15% van de telefoontjes en daarmee juist in die beslissende fase de kans tot verkoop van een nieuwe auto. Het op de autosector gerichte reclamebureau Creative Result Communication uit Leusden introduceert daarom CRCalltracking.

Met CRCalltracking halen, aldus CRC, autodealers ‘substantieel meer sales uit telefoontjes.’

Het softwarepakket maakt namelijk het telefoonverkeer inzichtelijk en koppelt de lopende marketingcampagnes aan de binnenkomende gesprekken.

Jos van den Bergh, marketing strategy director bij CRC : ‘Automotive marketeers krijgen met CRCalltracking ook inzicht in het effect dat campagnes op converterende telefoontjes heeft. Dat is extra waardevolle informatie om marketingbudgetten optimaal te laten converteren naar sales van nieuwe én gebruikte auto’s.’

Via lokale campagnes zijn autodealers doorgaans met uitingen zichtbaar op diverse kanalen. Het resultaat van onlineactiviteiten is goed meetbaar en deze campagnes kunnen op basis van cijfers geoptimaliseerd worden. Van den Bergh: ‘Maar als een consument belt, wil een marketingprofessional natuurlijk ook weten welke mediacampagne de beller naar de dealer brengt. Hoe weet je immers welk marketingkanaal verantwoordelijk is voor het telefoontje en wat de klanthistorie van de beller is?’

De data uit CRCalltracking leidt telefonische leads terug tot waar ze vandaan komen. Of dit nu een website, printadvertentie, onlinecampagne, radiocommercial of evenement is. Zo weet de autodealer vanuit welk marketingkanaal een lead belt en kan de receptionist met die informatie het eerste showroomcontact extra relevant maken.

Kostenefficiënt

CRCalltracking is eenvoudig te installeren en handig in het gebruik. Voor een gemiddelde autodealergroep zijn de kosten van CRCalltracking zo’n €700 per maand, een bedrag dat doorgaans met één extra salesconversie uit telefoonverkeer is terugverdiend.

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken