Heineken: langer verblijf in Rusland noodzakelijk om massaontslag te voorkomen
- Food-en-retail
- 7 mrt 2023 @ 12:39
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 mrt 2023 @ 12:39
- Sjaak Hoogkamer
Het hoofdkantoor van Heineken heeft de Russische afdeling van het bedrijf toestemming gegeven om nieuwe producten op de markt te brengen. Dit bericht de NOS op basis van een verklaring van Heineken.
De introductie was nodig volgens Heineken ‘om een nieuwe koper te vinden en om een faillissement te voorkomen, wat had kunnen betekenen dat honderden werknemers op straat zouden staan.’
In een nieuwe verklaring biedt het biermerk excuses aan waarom het nog langer in Rusland is gebleven. Vorige maand bleek uit onderzoek van Follow the Money dat Heineken allerlei nieuwe producten - naast varianten van Amstel ging het om frisdranken - op de markt had gebracht, terwijl het bedrijf een jaar geleden juist had beloofd uit Rusland te vertrekken, aldus de NOS.
Heineken biedt nu excuses aan. De bierbrouwer zegt dat er tijd nodig was om een koper te vinden voor Heineken Rusland en dat het in die periode noodzakelijk was om nieuwe producten te lanceren.
Het bedrijf zegt dat het merk Heineken wel meteen van de Russische markt is gehaald. Maar als er geen nieuwe producten voor in de plaats waren gekomen, had dat het einde kunnen betekenen van Heineken Rusland en zouden meer dan 1700 werknemers werkloos zijn geraakt. Bovendien dreigde er vervolging voor plaatselijke managers, omdat het strafbaar is om een bedrijf met opzet failliet te laten gaan.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing