Huismerk-walhalla World of Private Label terug in in Amsterdam

Huismerk-walhalla World of Private Label terug in in Amsterdam
  • Food-en-retail
  • 29 mrt 2023 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodWinkelen

Op PLMA's 2023 'World of Private Label' trade show, 's werelds grootste private label-evenement, worden dit jaar meer dan 2.500 exposerende fabrikanten uit 70 landen verwacht. Huismerken en eigen labels hebben het tij mee.

De vakbeurs vindt plaats in de RAI op 23 en 24 mei 2023 in Amsterdam.

In een speciale PLMA Idea Supermarket worden circa 500 producten uitgestald op de 'New Product Expo', samen met 60+ private label assortimenten van retailers over de hele wereld, belooft de organisatie. Ook zullen er 'Salute to Excellence Awards' worden uitgereikt aan retailers voor excellentie in private label food en non-food producten en -verpakkingen.

'Dit wereldwijde evenement met een grote impact zal twee dynamische dagen bevatten van kopen, inkopen, leren en netwerken', voorspelt PLMA-voorzitter Peggy Davies. 'De innovatie die we presenteren tijdens het evenement zal de toch al bloeiende private label-industrie versterken.'

Producten die te zien zijn, zijn onder meer vers, diepgevroren en gekoeld voedsel, droge kruidenierswaren en dranken, evenals non-foodcategorieën, waaronder cosmetica, gezondheid en schoonheid, huishouden en keuken, auto-verzorging, tuinspullen, huishoudelijke artikelen en doe-het-zelf waar. De beursvloer is verdeeld in aparte food- en non-foodhallen. Er worden 15.000 bezoekers uit 120 landen verwacht. 'We bemerken een groeiende interesse uit Azië en Amerika. En natuurlijk uit Europa',vult Jan van Lier, PLMA’s International Show Director, aan. Door de economische tegenwind en inflatie is onder Nederlandse retailers een groeiende belangstelling voor aanbieden van eigen (goedkopere) huismerken die ook een interessante marge kunnen hebben.
Ga voor meer informatie naar www.plmaininternational.com.
(PvWK, beeld: Tim Mossholder / Unsplash)

Over PLMA
'PLMA's jaarlijkse internationale vakbeurs "World of Private Label" wordt georganiseerd door het Private Label Manufacturers Association (PLMA), een handelsorganisatie zonder winstoogmerk die in 1979 is opgericht om de winkel merken industrie te informeren. Met uitvoerende kantoren in New York en kantoren van de International Council in Amsterdam, vertegenwoordigt PLMA meer dan 4.000 aangesloten bedrijven wereldwijd. Naast de Jaarlijkse Private Label Trade Show in Chicago en de World of Private Label Trade Show in Amsterdam, biedt PLMA jaarlijkse conferenties, executive education en professionele ontwikkeling mogelijkheden. Volg PLMA op plma.com, plmainternational.com en LinkedIn.'

(bron: PLMA)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken