Netflix en Lacoste komen met must-wear collectie
- Food-en-retail
- 14 apr 2023 @ 08:28
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenInnovatie
- 14 apr 2023 @ 08:28
- Peter van Woensel Kooy
Netflix en Lacoste brengen samen een exclusieve collectie uit ter ere van de meest geliefde Netflix-series, zoals Stranger Things, Bridgerton en Sex Education.
De iconische kledingstukken van Lacoste - waaronder polo’s, sweatshirts en trainingspakken - zijn speciaal voor fans opnieuw ontworpen. De collectie is vanaf 12 april 2023 wereldwijd verkrijgbaar.
Een verzameling van iconen
De iconische, genderneutrale kleding van Lacoste heeft een make-over gekregen die geïnspireerd is op acht Netflix series. Vanwege de diversiteit van hun publiek en de boodschap die ze overbrengen zijn Stranger Things, Bridgerton, Lupin, La casa de papel, The Witcher, Sex Education, Shadow & Bone en Elite de acht geselecteerde series voor deze samenwerking. De collectie bevindt zich op het snijvlak van fashion en sport en de nieuwe garderobe bestaat uit poloshirts, petten, sweatshirts en trainingspakken.
Speciaal voor deze gelegenheid heeft de welbekende Lacoste-krokodil de outfits van de Netflix-personages aangetrokken en is hij geborduurd of bedrukt op alle items in de collectie. Voor Stranger Things verandert zijn gezicht in dat van de angstaanjagende Demogorgon en als eerbetoon aan Queen Charlotte uit Bridgerton draagt hij een oversized pruik. Andere kledingstukken zijn versierd met een all-over Toile de Jouy-achtige print, waarbij de vermomde krokodillen tussen de herkenbare Netflix-karakters bewegen. Deze collectie geeft fans de mogelijkheid om de liefde voor hun favoriete series en hun favoriete kledingmerk te combineren met hun persoonlijke stijl.
Josh Simon, VP Consumer Products bij Netflix zegt hierover in zijn moedertaal: 'We think products can be a powerful medium for storytelling and partnering with Lacoste presents a unique opportunity to blend the worlds of fashion and entertainment. This collection is a compelling and creative way for fans to express their love for our stories and characters.'
Catherine Spindler, Deputy CEO bij Lacoste vertelt ook in het Engels: 'We are delighted with this collaboration which has resulted in a unique encounter between our two worlds and two global references of creativity and innovation, both with an unparalleled power to bring together communities from all walks of life. The collection born from our collaboration is the embodiment of this powerful encounter, of our respective codes, influences and know-how.'
De Lacoste x Netflix-collectie is in Nederland verkrijgbaar in alle Lacoste winkels en de Bijenkorf, op Lacoste.com of op Netflix.shop.
(PvWK)
Ontwerpen uit de nieuwe collectie
Over Netflix
'Netflix is wereldwijd een van de grootste services voor streaming entertainment met 231 miljoen betalende leden in meer dan 190 landen, die genieten van series, films en mobiele games in verschillende genres en talen. Leden kunnen zoveel titels afspelen, pauzeren en later verder kijken als ze willen, altijd en overal. Ook kunnen ze hun abonnement op elk moment wijzigen.'
(bron: Netflix)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- merchandise
- Netflix-series
- merk
- Catherine Spindler
- binge
- Stranger Things
- streamen
- Netflix
- krokodil
- Sex Education.
- tv
- collectie
- Bridgerton
- Josh Simon
- media
- Lacoste
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing