Fast Fruit ambieert leiderschap binnen vriesversfruit
- Food-en-retail
- 30 mei 2023 @ 09:54
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 mei 2023 @ 09:54
- Sjaak Hoogkamer
Het nieuwe vriesversfruit merk Fast Fruit (van Frio Food) wil met hulp van creatief bureau And Now This naar eigen zeggen de consument ‘er op vrolijke en inspirerende wijze toe aanzetten dagelijks genoeg fruit te eten.’
Uit onderzoek van de Gezondheidsraad van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport blijkt dat Nederlandse volwassenen gemiddeld 130 gram fruit per dag eten. Terwijl 200 gram de richtlijn is (mannen eten 122 gram en vrouwen 137 gram, slechts 19% van de volwassenen voldoet aan de norm.
Fast Fruit wil daar naar eigen zeggen verandering in brengen. Zowel praktisch door het excuus weg te nemen dat gezond eten meer (voorbereidings)tijd en geld kost, als ‘emotioneel’: iemand die genoeg fruit eet, voelt zich beter, energieker, soms zelfs geïnspireerder. Fruit is verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo en Plus.
Ruud Harmsen, directeur van moederbedrijf Frio Food uit Den Bosch: ‘We zien in de supermarkt geen A-merk actief binnen de categorie vriesversfruit. Wij willen deze categorie opschudden en met inspiratie, innovatie en creativiteit mensen stimuleren meer fruit te eten. Je hoeft niet te schillen, niet te wassen, niet te snijden.
Er is bovendien geen verspilling door de handige ziplock-verpakkingen zodat je, wat je niet gebruikt, rustig terug kan doen in de vriezer.’
Jeroen de Korte van And Now This: ‘Alles wat Fast Fruit doet is gericht op het zo makkelijk mogelijk maken voor mensen om hun dagelijkse portie fruit binnen te krijgen. Zo ook in de vormgeving die dat op een positieve manier aanmoedigt. Daarom is de communicatie in de vorm van fruitstickers ook heel vrolijk en kleurrijk – en dat goede gevoel hebben we doorvertaald in al onze uitingen, posters, op social media, noem het maar op.’
Harmsen wil met Fast Fruit categorieleider worden: ‘De tijd dat ingevroren producten als minder worden ervaren is echt voorbij. De shopper weet intussen wel dat invriezen behoud van vitaminen waarborgt en dat vriesvers een plek in het winkelmandje verdient.’
Credits
Klant: Frio Food Inspirators
Directeur: Ruud Harmsen
Adviseur Strategie & Branding: Henrieke van Dam
Brand Manager: Dominique van Bree
Bureau: And Now This
Creative Director: Jeroen de Korte, Paul Bakker
Designer: Imre Engbers, Joëlle Strijk
Strategie: Edith Janson
Account Director: Hanneke Rikveld
Project Manager: Eva van Santen, Tamara Wezeman
Fotografie: Marc Haers
Fruit fotografie: Scrambled, Studio Voorhuis
Beeldbewerking: Montblanc
Video productie: Walt Wonder Schmidt
Website productie: Lemon
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn start pfas vrije pannenspaaractie
- Marketeer Dings: 'Ben & Jerry's Chunky Experience pop-up groot...
- Primark lanceert collectie met superster Rita Ora
- Onderzoek: retailers zien AI vooral als kans
- [onderzoek] Nederlanders besteden recordbedrag aan consumptie...
- Hornbach opnieuw beste bouwmarkt
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [interview] Regio Utrecht in teken... 29-09-2023
- Op wereldreis met whisky29-09-2023
- Jumbo biedt kletsboeketten aan... 28-09-2023
- Ondanks dip in kwartaal: online... 28-09-2023
- Iconische Citroën 2CV blaast 75... 28-09-2023
- Remake GiG Hard Seltzer van... 27-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing