Fast Fruit ambieert leiderschap binnen vriesversfruit

Fast Fruit ambieert leiderschap binnen vriesversfruit
  • Food-en-retail
  • 30 mei 2023 @ 09:54
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het nieuwe vriesversfruit merk Fast Fruit (van Frio Food) wil met hulp van creatief bureau And Now This naar eigen zeggen de consument ‘er op vrolijke en inspirerende wijze toe aanzetten dagelijks genoeg fruit te eten.’

Uit onderzoek van de Gezondheidsraad van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport blijkt dat Nederlandse volwassenen gemiddeld 130 gram fruit per dag eten. Terwijl 200 gram de richtlijn is (mannen eten 122 gram en vrouwen 137 gram, slechts 19% van de volwassenen voldoet aan de norm.

Fast Fruit wil daar naar eigen zeggen verandering in brengen. Zowel praktisch door het excuus weg te nemen dat gezond eten meer (voorbereidings)tijd en geld kost, als ‘emotioneel’: iemand die genoeg fruit eet, voelt zich beter, energieker, soms zelfs geïnspireerder. Fruit is verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo en Plus.

Ruud Harmsen, directeur van moederbedrijf Frio Food uit Den Bosch: ‘We zien in de supermarkt geen A-merk actief binnen de categorie vriesversfruit. Wij willen deze categorie opschudden en met inspiratie, innovatie en creativiteit mensen stimuleren meer fruit te eten. Je hoeft niet te schillen, niet te wassen, niet te snijden.

Er is bovendien geen verspilling door de handige ziplock-verpakkingen zodat je, wat je niet gebruikt, rustig terug kan doen in de vriezer.’

Jeroen de Korte van And Now This: ‘Alles wat Fast Fruit doet is gericht op het zo makkelijk mogelijk maken voor mensen om hun dagelijkse portie fruit binnen te krijgen. Zo ook in de vormgeving die dat op een positieve manier aanmoedigt. Daarom is de communicatie in de vorm van fruitstickers ook heel vrolijk en kleurrijk – en dat goede gevoel hebben we doorvertaald in al onze uitingen, posters, op social media, noem het maar op.’

Harmsen wil met Fast Fruit categorieleider worden: ‘De tijd dat ingevroren producten als minder worden ervaren is echt voorbij. De shopper weet intussen wel dat invriezen behoud van vitaminen waarborgt en dat vriesvers een plek in het winkelmandje verdient.’

Credits

Klant: Frio Food Inspirators 

Directeur: Ruud Harmsen

Adviseur Strategie & Branding: Henrieke van Dam

Brand Manager: Dominique van Bree

Bureau: And Now This

Creative Director: Jeroen de Korte, Paul Bakker

Designer: Imre Engbers, Joëlle Strijk

Strategie: Edith Janson

Account Director: Hanneke Rikveld

Project Manager: Eva van Santen, Tamara Wezeman

Fotografie: Marc Haers

Fruit fotografie: Scrambled, Studio Voorhuis

Beeldbewerking: Montblanc

Video productie: Walt Wonder Schmidt

Website productie: Lemon

 

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken