Albert Heijn lanceert plantbased-lijn AH Terra

Albert Heijn lanceert plantbased-lijn AH Terra
  • Food-en-retail
  • 7 sep 2023 @ 10:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MVOFoodMarketing

In 2025 wil Albert Heijn dat maar liefst 50% van de in de winkels en online verkochte eiwitten in producten van plantaardige oorsprong zijn en in 2030 60%. Nu is dat percentage 44%. Daarom introduceert Albert Heijn nu 'AH Terra'.

AH Terra wordt volgens het retailmerk een nieuwe 'eigen-merklijn' van zo’n 200 plantaardige producten, waarvan 58 nieuwe en dat worden er steeds meer. Albert Heijn loopt hierdoor voorop met het grootste en meest gevarieerde aanbod. Met deze alternatieven voor dierlijke varianten wil Albert Heijn plantaardig eten makkelijker, lekker en betaalbaar maken voor iedereen. 

Vanaf deze week zijn de eerste AH Terra-producten in het assortiment beschikbaar. De AH Terra-merklijn bevat plantaardige zuivel voor in de koffie, broodbeleg zoals hummus, groentespreads, plantaardige kaas en vleeswaren, alle plantaardige vleesvervangers, en ook producten zoals plantaardige mayonaise, margarine, borrelhappen en plantaardige garnalen. Zo is er echt voor ieder maaltijdmoment iets te kiezen. 

Voordeel 
Vanaf 2 oktober 2023 krijgen AH Premium klanten 10% korting op het gehele AH Terra-assortiment, belooft Albert Heijn. 'Ruim 25% van het assortiment is een Prijsfavoriet, waardoor Albert Heijn plantaardig eten betaalbaar maakt. Met de introductie van AH Terra wil Albert Heijn de flexitariër aanspreken om vaker iets plantaardigs te kiezen bij het ontbijt, lunch of avondeten.' 

Eiwittransitie  
Albert Heijn wil naar eigen zeggen bijdragen aan een duurzamer voedselsysteem en zet zich in voor de eiwittransitie, de verschuiving van het eten van dierlijke naar plantaardige eiwitten. 'Een meer plantaardig voedingspatroon verlaagt de belasting op het milieu. Plantaardige voeding heeft vaak een lagere uitstoot en voor de productie is relatief minder land en water nodig. Daarnaast kan de productie van plantaardige eiwitten makkelijker worden opgeschaald om de groeiende wereldbevolking te voeden. Met de introductie van AH Terra zet Albert Heijn een volgende stap in de beweging naar meer plantaardig.' 

Goede smaak en kwaliteit  
Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn voegt toe: 'Door voorop te lopen in de eiwittransitie en ons assortiment met plantaardige eiwitten uit te breiden, bieden we onze klanten de mogelijkheid om bewuste en duurzamere keuzes te maken. Met de introductie van eigen merk lijn AH Terra wordt plantaardig eten en drinken nog makkelijker. De producten zijn lekker, betaalbaar en van topkwaliteit. Voor iedere maaltijd is er een plantaardig alternatief beschikbaar; ontbijt, lunch, diner of tussendoor. Als iedereen al een dag per week plantaardig eet, kan er een enorme stap worden gemaakt in de eiwittransitie.'
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken