Kruidvat lanceert online marketplace

Kruidvat lanceert online marketplace
  • Food-en-retail
  • 30 okt 2023 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingOnlineWinkelen

Kruidvat lanceert vandaag Kruidvat Marketplace. De voordeeldrogist breidt haar assortiment in de babycategorie hiermee in één klap uit van 750 naar zo’n 3000 artikelen. Kruidvat verstevigt hiermee haar positie als omnichannel retailer en wil zo een ‘one-stop-shop’ worden voor jonge ouders.

Kruidvat start het aanbod op haar Marketplace met de babycategorie. 'Het aanbod babyproducten is enorm belangrijk voor onze klanten, bovendien zijn we hierin in de markt een grote speler', zegt Roland van den Berg, Online Business Director bij A.S. Watson Health & Beauty Benelux, waar Kruidvat onder valt. 'Het is niet voor niks dat meer dan de helft van alle baby’s in ons land Kruidvat-luiers draagt. Zodoende is het een logische stap om onze Marketplace te lanceren met deze categorie. Veel aankomende ouders starten hun zoektocht naar babybenodigdheden online. Met Kruidvat Marketplace maken we het onze klanten nog makkelijker om al hun artikelen voor elke mijlpaal, van zwangerschap tot peuter, op één plaats te vinden.'

Complementair aanbod
Om waarde toe te voegen aan het huidige, succesvolle assortiment in de winkels en online is het aanbod op Kruidvat Marketplace complementair. 'We kiezen er bewust voor om niet te concurreren met ons huidige assortiment', vervolgt Van den Berg. 'Daar hebben we onze leveranciers ook op geselecteerd. Het nieuwe aanbod vergroot ons totale baby-assortiment van 750 naar maar liefst 3000 producten. Denk daarbij aan autostoeltjes, babyfoons, reiswiegjes, buggy’s enzovoort. Allemaal producten die we tot op heden nog niet standaard in ons assortiment aanboden, maar waarvoor jonge ouders nu dus ook bij Kruidvat kunnen shoppen.' Het zal daar naar eigen zeggen niet bij de babycategorie blijven, 'de komende periode wordt Kruidvat Marketplace ook uitgebreid naar andere categorieën.'     

Kruidvat Marketplace onderscheidt zich volgens de merkhouder door een ‘gecureerd’ aanbod. Van den Berg: 'We zetten niet de poort open voor iedereen die babyproducten verkoopt, maar we starten met een select aantal leveranciers. Deze verkopers profiteren van onze sterke marktpositie en het bereik van onze bijna 3 miljoen online bezoekers per week. Ze committeren zich daarbij aan onze kwaliteitscriteria. Zo zorgen we er samen voor dat Kruidvat Marketplace-klanten de service krijgen die ze van ons gewend zijn. Prijs, kwaliteit én voordeel is en blijft de basis van onze klantbelofte, ook voor Kruidvat Marketplace.'

België
Kruidvat Marketplace draait op het platform van Mirakl, een bekende SaaS-aanbieder. Voor de implementatie van het platform wordt samengewerkt met KPS. Kruidvat Marketplace is bereikbaar voor Nederlandse klant, aan een Kruidvat Marketplace in België wordt nog gewerkt.
(PvWK)

Over Kruidvat
'Kruidvat vindt dat iedereen het verdient om zich gezond, mooi en goed te voelen. Met ruim 1.250 winkels in Nederland en België en meer dan 25.000 medewerkers is Kruidvat marktleider in de health- & beautymarkt. Kruidvat geeft invulling aan haar motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten. Kruidvat maakt duurzaamheid toegankelijk voor een breed publiek door haar klanten te helpen bij de keuze voor duurzamere producten.'
(bron: Kruidvat)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken