Freitag gaat op Black Friday lenen stimuleren in plaats van kopen

Freitag gaat op Black Friday lenen stimuleren in plaats van kopen
  • Food-en-retail
  • 21 nov 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingEvenement

Dit jaar heeft het tassenmerk Freitag besloten om op Black Friday -op vrijdag 24 november aanstaande- een stap verder te gaan. Ze sluiten niet alleen de webshop voor 24 uur, maar ook de kassa’s in hun fysieke winkels.

Maar dat betekent niet dat tassenliefhebbers met lege handen naar huis zullen moeten gaan, meldt Freitag. Op de middag van Black Friday toveren ze de winkels in Amsterdam en Rotterdam om tot uitleenpunten, waar klanten een tas naar keuze kunnen uitzoeken en deze twee weken lang gratis mee naar huis kunnen nemen.

Dit past in de groeiende afkeer van consumenten van blinde heb- en koopzucht tijdens Black Friday, die vaak tot nutteloze aankopen en extra milieuvervuiling leidt. Lenen in plaats van kopen en gebruiken in plaats van bezitten: 'wij geloven dat toegang in plaats van bezit niet alleen zinvol is op Black Friday, maar ook een integraal onderdeel is van duurzame consumptie', stelt Freitag. 'We are saing no to Black Friday', staat prominent op de site.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken