AH en Voedselbanken prolongeren 'Op lege maag kun je niet leren'-actie
- Food-en-retail
- 31 jan 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOFoodMarketing
- 31 jan 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Omdat dagelijks naar schatting 40.000 kinderen met een lege maag op school komen, organiseren Albert Heijn en Voedselbanken Nederland deze week voor het derde jaar op rij de landelijke actie ‘Op een lege maag kun je niet leren’.
Een goed ontbijt komrt immers de leerprestaties ten goede.
Samen met Voedselbanken Nederland heeft Albert Heijn 20 producten geselecteerd die klanten kunnen doneren. Op die producten geeft Albert Heijn 10% korting. In de meeste winkels vindt de actie plaats en loopt t/m zondag 4 februar 2024.
Door samen te werken met vaste maatschappelijke partners zoals het Rode Kruis, Resto van Harte en Voedselbanken Nederland – binnen het platform Voor Elkaar – zorgt Albert Heijn voor verbinding. Zo zorgt AH er naar eigen zeggen voor dat kinderen niet met een lege maag naar school gaan, dat eenzaamheid wordt tegengegaan en families worden ondersteund die hulp nodig hebben. Albert Heijn is de grootste landelijke partner van Voedselbanken Nederland. De supermarkt doneert ieder jaar producten aan Voedselbanken Nederland, vorig jaar waren dat er ruim 4 miljoen. Daarnaast organiseert de retailketen jaarrond diverse landelijke en lokale inzamelingsacties. Een van die acties is de genoemde ‘Op een lege maag kun je niet leren’.
Henk Staghouwer, voorzitter Voedselbanken Nederland: 'Het is essentieel voor de ontwikkeling van het brein van jonge mensen dat zij geen additionele stress ervaren bijvoorbeeld door een gebrek aan voedsel. Dit soort stress beïnvloedt onder andere het leervermogen op latere leeftijd. Deze actie, die Albert Heijn samen met Voedselbanken Nederland doet, past daarom naadloos in ons beleid om voedselarmoede bij kinderen zoveel mogelijk te bestrijden.'
(PvWK, foto: 'Blij bordje' door AH)
Meer informatie staat op ah.nl/voorelkaar en www.voedselbanken.nl
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Voedselbanken Nederland
- food
- leerlingen
- platform
- Resto van Harte
- Albert Heijn
- Rode Kruis
- Albert Heijn
- ontbijt
- gezond
- school
- Voor Elkaar
- verbinding
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dille Kamille: groen in plaats van poen
- [column] Hoe kan Black Friday ook minder black?
- Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage
- Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op Sinterklaas - budget wordt...
- Column Verkoop Vegetarische Slager heeft raar bijsmaakje
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Etos lanceert VR-experience tegen... 12-12-2024
- Kerst 2024: Dibbes doet het voor... 10-12-2024
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage... 09-12-2024
- [marketeer 211] Caroline Rigo - CEO... 06-12-2024
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op... 05-12-2024
- Lobke Samallo van Intratuin: 'Onze... 05-12-2024