Unox Soep in Zak positioneert zich als voedzame maaltijd
- Food-en-retail
- 29 apr 2024 @ 08:28
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodConcepten
- 29 apr 2024 @ 08:28
- Peter van Woensel Kooy
Met de nieuwe soepcampagne die per april van start is gegaan, wil Unox voortborduren op de merkcampagne ‘Het gevoel van thuis’ van begin 2024. 'Unox ís dé oplossing.'
Het gaat goed met de categorie. De nieuwe culinary identity van de Unox soepen in zak doet geen concessies aan de herkenbaarheid van het merk, maar geeft juist een extra boodschap aan de consument, vertellen Floor Venema, assistent brand manager en Clara Kappen, brand manager van Unox soep aan de Levensmiddelenkrant. 'Er wordt veel soep gegeten in Nederland, veelal als avondmaaltijd en ook als lunchgerecht. Unox stuurt daarom voortdurend aan op veranderingen op het gebied van recepturen, verpakking en smaak. Bij Unox komen er in 2024 geen nieuwe smaken meer bij, de paprika-tomatensoep is vooralsnog de laatste in de rij van 36 smaken geweest', aldus de dames.
CMO van onder andere Unox, Liane Lens, vult aan: ‘We zijn een nieuwe online campagne gestart met Unox Soep in Zak. Daarin wordt duidelijk dat Unox dé oplossing is voor een gemakkelijke, lekkere en voedzame maaltijd. Op momenten waar je zomaar opeens behoefte hebt aan warmte en een thuisgevoel.’
Lens, vorig jaar nog spreker op de Nima Marketing Day, vervolgt: ‘Dank voor dit mooie creatieve werk TBWA\, Ingeborg de Caluwé, Paul de Jongh, Patrick Wijnhoven, Wim Jan Zijlstra en Isabelle Verhoeven. Bij de nieuwe culinaire identiteit van Unox in de niet-winterse maanden zijn Gert Jan Timmer en Olaf van Gerwen van Chuck Studios betrokken. En onze DMC collega's die de drijvende kracht zijn achter op het juiste moment de juiste boodschap vertellen: Manon Lanckneus, Janneke Van Doremalen, Thomas Kluts samen met Antoinette Herfkens en Sander Geerling-Vernooy van Mindshare.’ Tijd voor een soepje samen.
(PvWK, bronnen: Unilever, Linkedin en Levensmiddelenkrant | beeld: Unox)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Clara Kappen
- brand manager
- Unilever
- Chuck Studios
- soepje
- culinary identity
- Floor Venema
- campagne
- Unox Soep in Zak
- TBWA\
- Mindshare
- Unox
- Liane Lens
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe McCrispy burger zorgt voor gespannen sfeer bij McDonald's
- Johma onthult oorsprong naam in nieuwe commercial
- Gen Z en Millennials zoeken experience en inspiratie in...
- Jumbo winkels laten Albert Heijn-prijzen zien
- Voedselbanken en Albert Heijn samen tegen voedselarmoede
- Column Rekent Jumbo zich te snel rijk?
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- 300ste Wibra in Mall of the... 12-09-2024
- Statieheld-pilot op universiteiten... 12-09-2024
- Danone kapt met Nutri-Score op... 12-09-2024
- Iconisch merk Coolcat maakt comeback11-09-2024
- Start herfstcampagne "Mooi voor de... 10-09-2024
- Zorgvuldig omgaan met de buurt in... 10-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing