Unox Soep in Zak positioneert zich als voedzame maaltijd

- Food-en-retail
- 29 apr 2024 @ 08:28
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodConcepten
- 29 apr 2024 @ 08:28
- Peter van Woensel Kooy
Met de nieuwe soepcampagne die per april van start is gegaan, wil Unox voortborduren op de merkcampagne ‘Het gevoel van thuis’ van begin 2024. 'Unox ís dé oplossing.'
Het gaat goed met de categorie. De nieuwe culinary identity van de Unox soepen in zak doet geen concessies aan de herkenbaarheid van het merk, maar geeft juist een extra boodschap aan de consument, vertellen Floor Venema, assistent brand manager en Clara Kappen, brand manager van Unox soep aan de Levensmiddelenkrant. 'Er wordt veel soep gegeten in Nederland, veelal als avondmaaltijd en ook als lunchgerecht. Unox stuurt daarom voortdurend aan op veranderingen op het gebied van recepturen, verpakking en smaak. Bij Unox komen er in 2024 geen nieuwe smaken meer bij, de paprika-tomatensoep is vooralsnog de laatste in de rij van 36 smaken geweest', aldus de dames.
CMO van onder andere Unox, Liane Lens, vult aan: ‘We zijn een nieuwe online campagne gestart met Unox Soep in Zak. Daarin wordt duidelijk dat Unox dé oplossing is voor een gemakkelijke, lekkere en voedzame maaltijd. Op momenten waar je zomaar opeens behoefte hebt aan warmte en een thuisgevoel.’
Lens, vorig jaar nog spreker op de Nima Marketing Day, vervolgt: ‘Dank voor dit mooie creatieve werk TBWA\, Ingeborg de Caluwé, Paul de Jongh, Patrick Wijnhoven, Wim Jan Zijlstra en Isabelle Verhoeven. Bij de nieuwe culinaire identiteit van Unox in de niet-winterse maanden zijn Gert Jan Timmer en Olaf van Gerwen van Chuck Studios betrokken. En onze DMC collega's die de drijvende kracht zijn achter op het juiste moment de juiste boodschap vertellen: Manon Lanckneus, Janneke Van Doremalen, Thomas Kluts samen met Antoinette Herfkens en Sander Geerling-Vernooy van Mindshare.’ Tijd voor een soepje samen.
(PvWK, bronnen: Unilever, Linkedin en Levensmiddelenkrant | beeld: Unox)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Liane Lens
- TBWA\
- Unox
- Unox Soep in Zak
- Clara Kappen
- campagne
- Mindshare
- soepje
- brand manager
- Floor Venema
- culinary identity
- Chuck Studios
- Unilever
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk...
- Albert Heijn introduceert hamstergezin
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Lidl introduceert Supersupplementen om groente te promoten
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje zomer’ richt zich op jonge...
- Driehoek is het nieuwe vierkant: Verkade vernieuwt chocoladereep
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en... 11-06-2025
- Bakker Bart speelt in op knorrende... 10-06-2025
- Aldi verleidt pubers met versaanbod10-06-2025
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
- [onderzoek] Consument kiest vaak... 05-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation