Vrouwen spenderen veel meer aan kleding dan mannen
- Food-en-retail
- 16 mei 2024 @ 06:30
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 mei 2024 @ 06:30
- Michiel van Zaane
Vrouwen spenderen jaarlijks gemiddeld fors meer aan kleding dan mannen (845 vs. 476 euro). Online zijn de bestedingen per aankoop gemiddeld hoger dan in fysieke winkels (136 vs. 74 euro). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels van Multiscope.
Het onderzoek werd uitgevoerd onder bijna 5.200 Nederlanders en keek naar de bestedingen van de 51 grootste kledingwinkels en webshops van Nederland. Vrouwen besteden gemiddeld €95 per aankoop bij een kledingwinkel of webshop. Mannen geven gemiddeld €88 uit per aankoop. Omdat vrouwen gemiddeld vaker kleding kopen (8,9) dan mannen (5,4) komt de jaarlijkse besteding van vrouwen hoger uit (€845). Mannen besteden per jaar ‘slechts’ €476 aan kleding. Vrouwen geven jaarlijks dus fors meer uit in kledingwinkels en bij webshops dan mannen. Mannen kopen daarnaast bij minder verschillende winkels en webshops (2,4) dan vrouwen (3,7).
Online besteding gemiddeld €136
Nederlanders spenderen gemiddeld €92 per aankoop bij een kledingwinkel of webshop. De jaarlijkse besteding aan kleding bedraagt gemiddeld €675 per persoon. Van alle leeftijdsgroepen geven 18- tot en met 34-jarigen jaarlijks het meeste uit (€1.094) en 50-plussers het minste (€501). Aankoopbedragen online (€136) zijn fors hoger dan in fysieke winkels (€74).
Zalando hoogste besteding webshops
De gemiddelde besteding bij de Bijenkorf (€229) is het hoogst van alle kledingwinkels en webshops. Van Uffelen (€166) en Van Dal mannenmode (€165) volgen op afstand. Kledingkopers besteden bij Wibra (€19) en Zeeman (€20) het minst. De gemiddelde besteding bij Zalando (€118) is het hoogst van alle webshops zonder fysieke winkels in Nederland.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kinderboekenweek: McDonalds komt opnieuw met boekje bij Happy...
- Frans Bauer rapt voor Uber Eats
- Jumbo verder richting duurzamer voedselsysteem met biologisch
- Jumbo brengt klanten samen tijdens Week tegen Eenzaamheid
- EasyToys nu ook in 1.200 Kruidvat-winkels te koop
- Consumentenbond Supermarkten oneerlijk over prijsverlagingen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Jongeren waarderen... 04-10-2024
- Van Gelder introduceert plantaardige... 04-10-2024
- [marketeer 209] Steven Kesler - co... 04-10-2024
- Dierendag: sekstoys niet voor de poes03-10-2024
- Commissarisjes bepalen nieuwe koers... 03-10-2024
- Ruim helft Nederlanders van plan... 03-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing