Low Food Festival geprolongeerd

- Food-en-retail
- 12 jul 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementFood
- 12 jul 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Low Food en Move Amsterdam realiseren in samenwerking met Atag trots de tweede editie aan van Low Food Festival van 6 tot en met 8 september 2024. Gedurende drie dagen zullen food lovers, van beginnende thuiskoks tot doorgewinterde foodies, opnieuw de kans krijgen om bijzondere gerechten en producten te proeven.
Dat kan terwijl de gasten hun culinaire kennis verbreden onder begeleiding van nationale en internationale chefs. Op het menu staan onder anderen Max La Manna, Yvette van Boven, Freddy Tratlehner (Vjeze Fur) en Joris Bijdendijk (Rijks en Wils), Asma Kahn (Chef’s Table) en Calum Franklin (The Pie Room).
What’s Cooking?
Het festival biedt volgens de organisatie liveshows, tastings, gastchef-diners, workshops, een foodtour en een foodmarkt. Je kunt je een heel weekend onderdompelen of een paar uur de sfeer en de culinaire trends komen proeven. Bezoekers kunnen tijdens de shows live meekijken terwijl bekende chefs hun signature dishes bereiden en hun geheimen delen. Voor de fijnproevers zijn de keukens van Wils Restaurant en Wils Bakery Café gedurende het gehele festival geopend met speciale festival menu’s en gastchef-diners. Vergeet vooral niet te reserveren voor deze sterwaardige lunches, borrels en gastchef-diners.
Voor wie geïnteresseerd is in de ingrediënten waar topchefs mee werken is er een foodmarkt met een line-up van bijzondere producten. Ook is er een workshopprogramma in samenwerking met delicious.academy, variërend van kookworkshops tot foodfotografie en patisserie. Voor kinderen is er een kinderprogramma dat vrij toegankelijk is voor alle jonge foodies vanaf zes jaar.
Who’s Cooking?
Net als bij de eerste editie van Low Food Festival staan er grote namen op het menu, belooft de organisatie. 'Kahn van de Netflix-serie Chef's Table komt en Franklin, dé koning van de English pie uit Londen. De Amerikaanse low-waste chef en kookboekenschrijver La Manna geeft een liveshow waarmee hij praktische tools geeft om met zo min mogelijk afval te koken. Daarnaast geven kooksensatie Freddy Tratlehner en topchef Joris Bijdendijk een show en er betreden nog veel meer inspirerende chefs het podium.'
Het Low Food Festival is van 6 tot en met 8 september 2024 gepland bij Move Amsterdam op het Stadionplein 28 in Amsterdam. Het programma kun je vinden op lowfoodfestival.nl. De algemene toegang is gratis. Voor onder andere de workshops en liveshows zijn losse tickets te koop. Meer info en tickets via deze link.
Low Food Festival is een initiatief van Move Amsterdam en Low Food in samenwerking met keuken- en fornuismerk Atag, mede mogelijk gemaakt door partners Imagine5, Delicious.academy, Verbunt Verlinden, Beemster kaas, S.Pellegrino, Heinz en Urban Arrow.
(PvWK)

Workshop in 2023 tijdens LFF
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- initiatief
- food
- Imagine5
- Max La Manna
- Low Food
- Joris Bijdendijk
- Vjeze Fur
- proeven
- Verbunt Verlinden
- Delicious.academy
- S.Pellegrino
- Beemster kaas
- Atag
- Freddy Tratlehner
- merken
- Low Food Festival
- Heinz
- Move Amsterdam
- Yvette van Boven
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




