Nieuwe McCrispy burger zorgt voor gespannen sfeer bij McDonald's
- Food-en-retail
- 3 sep 2024 @ 15:25
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 sep 2024 @ 15:25
- Michiel van Zaane
McDonald’s verwelkomt nieuwe producten altijd met enthousiasme, maar deze keer zet de introductie van de McCrispy de gevestigde favorieten op scherp in de nieuwe campagne van de keten. Wat gebeurt er met de McDonald’s-producten wanneer de McCrispy hun status als favoriet bedreigt?
In de nieuwe door TBWA/Neboko ontwikkelde campagne krijgen de McDonald’s-producten een menselijke dimensie. Voor het eerst worden ze tot leven gebracht met emoties – en soms zelfs met een gezicht. Dit zorgt ervoor dat we plotseling medelijden krijgen met de teleurgestelde Franse Frietjes en meeleven met de verdrietige Big Mac.
Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\Neboko: ‘McDonald’s is een merk waar al veel voor is gedaan, maar deze campagne laat zien dat er altijd ruimte blijft voor vernieuwing en creatieve invalshoeken. Door een emotionele benadering zien we de iconische producten die we al jaren kennen in een nieuw licht. Zelfs favorieten kunnen te maken krijgen met concurrentie van nieuwkomers.’
De campagne onthult een onverwachte, emotionele kant van deze vertrouwde menu-items, waardoor het publiek op een nieuwe manier betrokken raakt. De melancholische klanken van James Blunt versterken deze emoties en geven de campagne een extra laag van nostalgie en herkenning.
Stijn Mentrop, Chief Marketing Officer bij McDonald’s Nederland: ‘Het gebeurt niet vaak dat we een nieuw product direct permanent op het menu zetten, maar de McCrispy wordt de nieuwe favoriet van onze gasten. We verkopen steeds meer kip, waardoor we het aanbod verbreden met deze knapperige smaakmaker. Met de campagne hopen we - op een komische manier - bewustzijn te creëren om eens niet te kiezen voor je oude vertrouwde favoriet, maar de McCrispy.’
De campagne begon in week 35 met een teasende fase op Out of Home (OOH) en radio, waarin trouwe gasten symbolisch afscheid namen van hun favoriete items zoals de Big Mac en de McNugget. Sinds week 36 is de volledige campagne live op televisie, online, radio, en OOH, en werd de lancering gevierd met een exclusief tasting event.
Music supervision: Emilie Kannekens ( Massive Music)
Song: Goodbye My lover - Blunt, Scarbeck - (Sony Publishing NL /Peer Music NL)
Recording: James Blunt (Warner Music NL)
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe McCrispy burger zorgt voor gespannen sfeer bij McDonald's
- Ruud Gullit ambassadeur van Skechers
- Johma onthult oorsprong naam in nieuwe commercial
- MediaMarkt organiseert training AI voor studenten
- Ana Henriques (TUI): Ik ben de weegschaal tussen marketing en...
- Bol bundelt krachten met kringloopwinkels in Nederland en België
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Voedselbanken en Albert Heijn samen... 06-09-2024
- Gen Z en Millennials zoeken... 06-09-2024
- Blokker nieuwe partner van De Grote... 05-09-2024
- AH en WWF starten Dieren laten van... 04-09-2024
- Relais Châteaux kiest voor Bamboo... 04-09-2024
- Achtste 'Food100'-lijst bekend 04-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing