Albert Heijn lanceert Mijn AH assistent met hulp van GenAI

- Food-en-retail
- 11 nov 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Virtual RealityAppsStrategie
- 11 nov 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn zet vandaag een grote stap in digitaal klantgemak door de introductie van ‘Mijn AH assistent’; een persoonlijke assistent die gebruik maakt van generatieve AI (GenAI).
Hiermee is Albert Heijn naar eigen zeggen de eerste supermarkt in Nederland die GenAI integreert in de dienstverlening via de app. Mijn AH assistent biedt onder meer antwoord op de veel gestelde vraag: 'Wat eten we vandaag?'. Hiermee wordt gestreefd naar de meest relevante klantervaring, stelt AH: van het boodschappen doen tot het bereiden van heerlijke gerechten.
Mijn AH assistent
Mijn AH assistent is een slimme tool; klanten kunnen eenvoudig vragen stellen of suggesties bekijken. De Mijn AH assistent geeft volgens de ontwikkelaars direct antwoorden en inspiratie in de vorm van heerlijke recepten of productsuggesties. 'Ook biedt de Mijn AH assistent praktische tips voor het koken, of bewaren van gerechten. De assistent is nieuw en weet nog niet alles, maar hij Ieert snel en wordt steeds slimmer. Zo gaat de Mijn AH assistent klanten steeds beter helpen. Mijn AH assistent is vanaf maandag 11 november 2024 beschikbaar voor klanten in de ‘Koken’ tab in de Mijn AH app, die inmiddels al meer dan 4,5 miljoen actieve gebruikers heeft.'
Digitaal gemak voor het dagelijks leven met AI
Albert Heijn blijft zich richten op innovaties die het leven van klanten vergemakkelijkt. Naast de Mijn AH assistent wordt ook de Scan & kook functionaliteit toegankelijk in de Mijn AH app, stelt de retailketen. Hiermee kunnen klanten op basis van een foto van ingrediënten recepten ontvangen. Deze eveneens GenAI gedreven toepassing is na meerdere testen met klanten verder geoptimaliseerd en volledig geïntegreerd in de app, voor een nog makkelijker gebruik bij het boodschappen doen en koken.
'De introductie van Mijn AH assistent is een belangrijke stap vanuit onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor Iedereen', reageert Marit van Egmond CEO bij Albert Heijn. 'Met generatieve AI zijn wij in staat om toepassingen te ontwikkelen die onze klanten van meer gemak en inspiratie voorzien in hun dagelijkse routines. Met onze teams blijven we dagelijks bezig om het leven makkelijker te maken voor onze klanten en daarom zijn we trots dit te kunnen lanceren op de vijftiende verjaardag van de Mijn AH app.'
Mijn AH app in het Engels
'GenAI heeft niet alleen de introductie van Mijn AH assistent en Scan & kook mede mogelijk gemaakt. Het stelt de supermarkt ook in staat het gebruiksgemak van de app voor nog meer klanten toegankelijk te maken door de Mijn AH app grotendeels naar het Engels te vertalen. Hiermee wordt ingespeeld op de behoefte van internationale gebruikers. Andere talen volgen in de nabije toekomst.' Bekijk hier het promotiefilmpje.
Beschikbaarheid
Deze nieuwe features Mijn AH assistent, Scan & kook en Mijn AH app in het Engels, zijn als gezegd vanaf maandag 11 november 2024 beschikbaar in de app, belooft de Appie.
(PvWK | beeld: AH)
Beeld van de app
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- GenAI
- app
- Mijn AH app in het EngelsAppie
- Scan & kook
- Marit van Egmond
- Mijn AH assistent
- Albert Heijn
- AI
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk...
- Albert Heijn introduceert hamstergezin
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Lidl introduceert Supersupplementen om groente te promoten
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje zomer’ richt zich op jonge...
- Driehoek is het nieuwe vierkant: Verkade vernieuwt chocoladereep
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en... 11-06-2025
- Bakker Bart speelt in op knorrende... 10-06-2025
- Aldi verleidt pubers met versaanbod10-06-2025
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
- [onderzoek] Consument kiest vaak... 05-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation