Queer Beer lanceert Tinder voor bieren: Swipe & Sip

- Food-en-retail
- 2 apr 2025 @ 09:40
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Activatie
- 2 apr 2025 @ 09:40
- Imke Walenberg
Queer Beer, het biermerk dat diversiteit en inclusie viert, komt met een nieuwe, speelse actie: Swipe & Sip. Het concept? Een Tinder-achtige ervaring, maar dan voor bierliefhebbers. Fans krijgen de kans om via swipeandsip.nl of in geselecteerde kroegen hun favoriete smaak naar rechts te swipen. Het bier met de meeste likes wordt het nieuwste Queer Beer: Lesbier.
Traditioneel gezien wordt de bierindustrie gedomineerd door mannen, van de marketing tot de smaakprofielen. Queer Beer breekt hiermee en geeft de regie terug aan de drinkers zelf. 'Waarom zouden alleen brouwers bepalen wat er in het glas komt? Met Swipe & Sip laten we onze community de keuze maken,' aldus Queer Beer.
Swipen voor smaak
Het idee sluit naadloos aan bij de Swipegeneratie, gewend om online snelle keuzes te maken. Swipen is allang niet meer alleen voor daten: nu dus ook voor bier. Meedoen kan via de website of in kroegen zoals Café R de Rosa, Studio/K en FrouFrou Tattoo. En als extraatje: een van de deelnemers wint een koelkast vol Lesbier.
Bier met impact
Queer Beer doet overigens meer dan alleen vernieuwen, ze maken ook impact. Voor elk verkocht Lesbier gaat €0,10 naar Hivos, een organisatie die zich wereldwijd inzet voor LHBTIQ+ rechten. Zo steun je activisten zoals Nancy uit Kenia en het Bessy Ferrera Fonds voor transvrouwen in Tanzania. Een biertje drinken en tegelijkertijd bijdragen aan een betere wereld? Swipe naar rechts!
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in 775 winkels
- Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk
- Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 225] Reinout Koot -... 23-05-2025
- 100-jarig Remia maakt trip down... 22-05-2025
- Vivera lanceert nieuwe Signature... 21-05-2025
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management