Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot 'Bean swap'

- Food-en-retail
- 23 jun 2025 @ 12:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 23 jun 2025 @ 12:15
- Peter van Woensel Kooy
Philipsmaker Versuni presenteert een innovatie waardoor er modern koffiegezet kan worden. 'Met Philips Baristina met Bean swap wissel je moeiteloos tussen twee soorten koffiebonen - met slechts één swipe.'
Steeds meer koffieliefhebbers willen variëren: met smaak, intensiteit, cafeïnegehalte of boon. Met de Baristina met Bean swap introduceert Philips een innovatieve dubbele bonencontainer, waarmee je met één simpele beweging schakelt tussen twee bonensoorten.
Ideaal voor iedereen die wil experimenteren met smaak volgens de makers, 'of gewoon wil kiezen tussen een krachtige ochtendkick of een cafeïnevrije espresso in de avond'. Deze technologie verlaagt bovendien de drempel voor wie overstapt van capsules naar verse bonen.
Ontwikkeld op basis van gebruikerservaring
Sinds de lancering van Baristina, bijna een jaar geleden, heeft Philips naar eigen zeggen actief geluisterd naar feedback van koffiedrinkers. De belangrijkste wens? Meer vrijheid om te variëren tussen smaken, zonder in te leveren op de kwaliteit van verse bonenkoffie.
De Bean swap-technologie maakt dat mogelijk: wissel in één beweging tussen twee soorten bonen of stel je eigen blend samen. Liever decaf of een speciale gemalen koffie? Die voeg je eenvoudig handmatig toe via de portafilter.
'We lanceerden Baristina bijna een jaar geleden en hebben sindsdien waardevolle inzichten opgedaan dankzij onze klanten. Op basis van hun feedback introduceren we nu met trots een nieuwe innovatie binnen de Baristina-familie: de dubbele bonencontainer met Bean swap-technologie. Voor échte liefhebbers die graag experimenteren met smaken, is wisselen van bonen nu verrassend eenvoudig', legt Charlotte D'Hoogh, Marketing manager Philips Coffee bij Versuni uit.
Slim en duurzaam ontwerp
Philips Baristina met Bean swap maakt deel uit van de bekroonde BAR300-serie, die recent zeer positief beoordeeld werd in onafhankelijke consumententests.* De machine scoorde vooral op gebruiksgemak, koffiekwaliteit en prijs-kwaliteitverhouding.
Ook op duurzaamheid is gelet: de behuizing is gemaakt van 50% gerecycled kunststof en de verpakking is volledig plasticvrij. 'Het compacte design is beschikbaar in wit of zwart, afgewerkt met stijlvolle roestvrijstalen accenten. Daarmee is het een elegante toevoeging aan elke keuken', aldus marketeer D'Hoogh.
beeld: Versuni
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Directeur Marketing Jorieke de Vries verlaat Jumbo
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en start festival
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bol lanceert online én fysieke... 16-07-2025
- Campina serveert ontbijt op Lowlands... 15-07-2025
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers