Meatless McKroket terug op menu bij McDonald’s

Meatless McKroket terug op menu bij McDonald’s
  • Food-en-retail
  • 4 jun 2025 @ 06:51
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

McDonald’s Nederland herintroduceert de Meatless McKroket: een lokaal ontwikkeld product met jackfruit dat inspeelt op de groeiende groep flexitariërs. ‘We maken meatless eten laagdrempelig en aantrekkelijk voor iedereen’, aldus Dolly van den Akker, impact director bij McDonald’s.

De vernieuwde burger is gemaakt met PrimeJack, een plantaardig jackfruit-ingrediënt van het Nederlandse FiberFoods. De smaak en textuur zijn gebaseerd op de klassieke rundvlees McKroket. Bezoekers van McDonald’s kunnen voortaan kiezen: de originele rundvleesvariant óf de plantaardige versie. Om beide tegelijkertijd aan te kunnen bieden, paste de fastfoodketen zijn operationele processen aan.

De Meatless McKroket werd ontwikkeld in samenwerking met Van Geloven, FiberFoods en McDonald’s Nederland. Chantal de Hond van Van Geloven: ‘Als leverancier van de rundvlees McKroket zijn we extra trots dat we ook aan deze duurzame innovatie mochten bijdragen.’

Ook Inez van Oord, oprichter van FiberFoods, ziet een grotere beweging: ‘PrimeJack is duurzaam geproduceerd, rijk aan vezels en heeft een footprint van slechts 0,34 kg CO₂e per kilo. Hiermee verlagen we de milieu-impact én ondersteunen we boeren in Oost-Afrika.’

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken