Meatless McKroket terug op menu bij McDonald’s

- Food-en-retail
- 4 jun 2025 @ 06:51
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 jun 2025 @ 06:51
- Kel Koenen
McDonald’s Nederland herintroduceert de Meatless McKroket: een lokaal ontwikkeld product met jackfruit dat inspeelt op de groeiende groep flexitariërs. ‘We maken meatless eten laagdrempelig en aantrekkelijk voor iedereen’, aldus Dolly van den Akker, impact director bij McDonald’s.
De vernieuwde burger is gemaakt met PrimeJack, een plantaardig jackfruit-ingrediënt van het Nederlandse FiberFoods. De smaak en textuur zijn gebaseerd op de klassieke rundvlees McKroket. Bezoekers van McDonald’s kunnen voortaan kiezen: de originele rundvleesvariant óf de plantaardige versie. Om beide tegelijkertijd aan te kunnen bieden, paste de fastfoodketen zijn operationele processen aan.
De Meatless McKroket werd ontwikkeld in samenwerking met Van Geloven, FiberFoods en McDonald’s Nederland. Chantal de Hond van Van Geloven: ‘Als leverancier van de rundvlees McKroket zijn we extra trots dat we ook aan deze duurzame innovatie mochten bijdragen.’
Ook Inez van Oord, oprichter van FiberFoods, ziet een grotere beweging: ‘PrimeJack is duurzaam geproduceerd, rijk aan vezels en heeft een footprint van slechts 0,34 kg CO₂e per kilo. Hiermee verlagen we de milieu-impact én ondersteunen we boeren in Oost-Afrika.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje zomer’ richt zich op jonge...
- [column] Waarom communicatie het verschil maakt in de...
- Alpro helpt met voedingsstoffen in elke hap
- [onderzoek] Consument kiest vaak voor duurzaamheid bij...
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren - CMO Flower Farm
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Vlaggetjesdag Scheveningen 2025: van... 16-06-2025
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en... 11-06-2025
- Bakker Bart speelt in op knorrende... 10-06-2025
- Aldi verleidt pubers met versaanbod10-06-2025
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation