Keihard vergeleken: 2x overheerlijke mosterd

Keihard vergeleken: 2x overheerlijke mosterd
  • Food-en-retail
  • 18 feb 2014 @ 09:15
  • Link
  • Danielle Robben
    Danielle Robben

    Marketing & E-commerce Consultant
    Eperium
  • WinkelenFan

Onze blogger en marketeer Danielle Robben toetst, test en kritiseert als een soort 'Johannes van Dam van de retail' om de twee weken formules, waarbij vergelijkend warenonderzoek niet wordt geschuwd. Ze gaat hiertoe online shoppen en vergelijkt twee bijzondere winkels op positionering, usabilty en natuurlijk ook delivery. Object van begeerte dit keer: 2x mosterd. 'Een ding hebben ze gemeen: ze verkopen allebei overheerlijke mosterd.'

1. De engelse shop punt nl
We worden verwelkomd in maar liefst 4 talen. Het is het bedrijf van de familie Pain die drie keer per week met eigen vervoer naar Engeland afreist om de bestelde goederen en “speciale verzoeken” op te halen.

Het voelt knus. Het voelt kneuterig. Zeker qua vormgeving. Maar ook qua taal: Engels en Nederlands lopen door elkaar heen, om alles tot in de puntjes uit te leggen. Alhoewel: ik moest 7,50 euro verzendkosten betalen, terwijl onder het kopje shipping & delivery 6,75 euro <10 kilo staat. Puntje eraf. En wanneer wordt geleverd is onduidelijk. Na 3 dagen nog niks ontvangen. Ik waag er een belletje aan. Want de familie Pain is 24/7 bereikbaar via het mobiele nummer. Een aardige dame verbindt me door met haar vader. De Limburgse vader Pain zegt: ‘Het is een webshop he?’
Hij moet dit weekend met de vrachtwagen nog mijn mosterd halen vertelt hij. Great! Dus een Engelse shop in Engeland.

Heerlijk zo’n winkel. Het voelt als om de hoek, waar ze er alles aan doen om mijn geliefde Engelse mosterd thuis te krijgen.

2. Vlaamsch Broodhuys webshop punt nl
Via Google “mosterd” kom ik op pagina 2 het Vlaamsch Broodhuys tegen.
De homepage is overzichtelijk. Ik zie direct wanneer het product bezorgd kan worden en hoe ik kan betalen. Het is wel duidelijk waarom dit bedrijf Vlaamsch Broodhuys heet. Alle informatie draait om brood. Er wordt zelfs onder het kopje bezorging niet gerept over de andere 'huysproducten'.

Alle producten worden helder weergegeven. Als ik iets in mijn winkelwagentje gooi kom ik steeds terug bij de broden. Maar ik wil mosterd. Violet mosterd!

Mosterd van maar liefst 4,60 euro, klinkt als: “er zit meer in het vat”. Maar dat wordt niet echt duidelijk. Een gemiddelde mosterd kost 1 euro. Dus bij Violet mag er wel een mooi stukje tekst bij vind ik.

Het bestelproces is overigens prima. Woensdag besteld (wel voor 16.00 uur), 2 dagen later binnen. Bij het afrekenen ging er wel iets mis en moest ik mijn winkelwagentje wederom vullen.

Daar waren ze! Weliswaar met een (Engels) tijdsverschil.

Familie Pain denkt duidelijk aan het milieu tijdens het verzenden. Er worden eco-vriendelijke producten gebruikt, 100% biologisch en afbreekbaar. Daar kan Het Vlaamsch Broodhuys nog een puntje aan zuigen. Want het Vlaamsch Broodhuys bezorgde de pot in een doos waar ik 2 paar laarzen in kwijt kan. Vergezeld met plastic. Heel veel plastic.

De Grey Poupon is een heerlijk “marketing mosterdje”. Maar onze Violet is echt om te smullen. Proberen zeg ik.

De Engelse shop heeft mijn hart gestolen. Maar het Vlaamsch Broodhuys heeft het beter op de digitale rit.

Mijn rating:
De Engelse shop
7

Vlaamsch Broodhuys
7+

Danielle Robben


Hoe de beide mosterds werd bezorgd

Danielle Robben

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken