[Retail safari] Bfresh - Twee retailgiganten combineren expertises

[Retail safari] Bfresh - Twee retailgiganten combineren expertises
  • Food-en-retail
  • 11 nov 2015 @ 15:19
  • Link
  • Albert Top
    Albert Top

    algemeen directeur
    Crossmarks
  • InnovatieWinkelen

Verswinkels zijn wereldwijd trending, maar om onderscheidend te zijn moet je van goede huizen komen. Om haar foodkansen in Amerika te ontdekken heeft Fresh Formats (onderdeel van Ahold Amerika) samen met Little Kitchen (onderdeel van La Place Amerika) de pilotstore Bfresh ontwikkeld. We nemen een kijkje.

Het storedesign van Bfresh is het tegenovergestelde van traditionele supermarkten. Met de pilot richt Fresh Formats zich in Boston op jonge urban (buurt)foodies die vers, betaalbaar en gezond eten belangrijk vinden.

Het beste van twee grote concerns
Bfresh staat als verswinkel voor ‘fresh foods, smart value and local convenience’. Hiermee wil Fresh Formats een oplossing bieden voor de prijs-, gemaks- en kwaliteitsfrustraties van jonge shoppers bij populaire foodconcepten. In de 930m² tellende verswinkel draait het daarom in eerste instantie om testen en leren.

Naast een uitgebreid winkelaanbod kunnen klanten genieten van vers bereide Little Kitchen gerechten, smoothies en andere gezonde lekkernijen zoals wij dat van La Place kennen. Net als in Nederland worden de foodvoorbereidingen in de winkel gedaan waardoor je als klant kan meekijken. Ook is Bfresh voorzien van een tapafdeling. Hier kunnen klanten uit een breed assortiment van organische en internationale bonen en granen een eigen eindproduct samenstellen. Of het op deze manier inrichten van de pilotstore dé succesformule is proberen retailgiganten Ahold en La Place samen te achterhalen.

Albert Top
directeur CrossMarks


(beeld: Crossmarks)

Op zoek naar meer inspiratie? Neem dan een kijkje op de must see pagina van Crossmarks waar wekelijks retailconcepten verschijnen die je gezien moet hebben.

Albert Top

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken