[Retail safari] Bfresh - Twee retailgiganten combineren expertises
![[Retail safari] Bfresh - Twee retailgiganten combineren expertises](/food-en-retail/weblog/2015/11/[retail-safair]-bfresh-twee-retailgiganten-combineren-expertises/BFresh-reep-juist.jpg)
- Food-en-retail
- 11 nov 2015 @ 15:19
- Link
-
Albert Top
algemeen directeur
Crossmarks - InnovatieWinkelen
- 11 nov 2015 @ 15:19
- Albert Top
Verswinkels zijn wereldwijd trending, maar om onderscheidend te zijn moet je van goede huizen komen. Om haar foodkansen in Amerika te ontdekken heeft Fresh Formats (onderdeel van Ahold Amerika) samen met Little Kitchen (onderdeel van La Place Amerika) de pilotstore Bfresh ontwikkeld. We nemen een kijkje.
Het storedesign van Bfresh is het tegenovergestelde van traditionele supermarkten. Met de pilot richt Fresh Formats zich in Boston op jonge urban (buurt)foodies die vers, betaalbaar en gezond eten belangrijk vinden.
Het beste van twee grote concerns
Bfresh staat als verswinkel voor ‘fresh foods, smart value and local convenience’. Hiermee wil Fresh Formats een oplossing bieden voor de prijs-, gemaks- en kwaliteitsfrustraties van jonge shoppers bij populaire foodconcepten. In de 930m² tellende verswinkel draait het daarom in eerste instantie om testen en leren.
Naast een uitgebreid winkelaanbod kunnen klanten genieten van vers bereide Little Kitchen gerechten, smoothies en andere gezonde lekkernijen zoals wij dat van La Place kennen. Net als in Nederland worden de foodvoorbereidingen in de winkel gedaan waardoor je als klant kan meekijken. Ook is Bfresh voorzien van een tapafdeling. Hier kunnen klanten uit een breed assortiment van organische en internationale bonen en granen een eigen eindproduct samenstellen. Of het op deze manier inrichten van de pilotstore dé succesformule is proberen retailgiganten Ahold en La Place samen te achterhalen.
Albert Top
directeur CrossMarks
(beeld: Crossmarks)
Op zoek naar meer inspiratie? Neem dan een kijkje op de must see pagina van Crossmarks waar wekelijks retailconcepten verschijnen die je gezien moet hebben.
-
Albert Top
- Werkt bij: Crossmarks
- Functie: algemeen directeur
- Website:http://www.crossmarks.nl/
- Profiel »
- prijs
- smart value
- kwaliteitsfrustraties
- must see
- jong
- shoppers
- gemak
- Fresh Formats
- blog
- local convenience
- bereid
- insapiratie
- kijkje
- retail safari
- fresh foods
- Crossmarks
- Little Kitchen
- Bfresh
- verswinkel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- M&M's lijkt te zwichten voor rechts Amerika blijkt niet zo...
- Robbie Williams nieuwe ster naast Felix the Cat
- [column] Dit zijn dé foodtrends van 2023: wat ligt er komend...
- Fris Supermarkt opent in Amsterdam gratis supermarkt voor...
- Domino's komt met hit tijdens carnaval - de Frietzza
- McDonald's Nederland lanceert opvallende prijscampagne waar...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- M&M's lijkt te zwichten voor rechts... 30-01-2023
- Picnic mikt op prijsverlaging via... 30-01-2023
- Unilever benoemt Hein Schumacher als... 30-01-2023
- inzamelingsactie Albert Heijn en... 30-01-2023
- Domino's komt met hit tijdens... 27-01-2023
- Rogier de Bruin nieuwe ECD van ACE27-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day