[DWDD pop-up fiasco] Aan Matthijs van Nieuwkerk

[DWDD pop-up fiasco] Aan Matthijs van Nieuwkerk
  • Food-en-retail
  • 7 dec 2015 @ 10:00
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • FoodContent

Het tv-programma DWDD sluit per direct de deuren van zijn pop-uprestaurant. Het kan de hoge culinaire verwachtingen niet waarmaken, laat het programma in een persbericht weten. Reden voor gastblogger Jan Dijkgraaf voor een culinair 'Briefje van Jan' aan DWDD-smoel Matthijs van Nieuwkerk:

Beste Matthijs,

Mij hoorde je niet toen je besloot een pop-up restaurant naast je studio te openen.

Mij hoorde je niet toen je besloot dat er één -nogal prijzig- menu op de kaart stond, voor 79,95 euro.

Mij hoorde je niet toen bleek dat je dat bedrag bij het reserveren vooruit moest betalen.

Mij hoorde je niet toen je door het Commissariaat van de Media op de vingers werd getikt dat je in ‘De Wereld Draait Door’ geen reclame meer voor je pop-up restaurant mocht maken.

Mij hoorde je niet toen ik las dat er voor wat wijn, water en koffie nog zo’n 70 euro op de prijs van het menu kwam.

Mij hoorde je niet toen jouw eigen Parool en de Volkskrant hun slechtste recensies ooit bewaard bleken te hebben voor jouw pop up-restaurant.

Mij hoorde je niet toen je gisteren halsoverkop besloot de tent dicht te gooien omdat je niet de kwaliteit kon leveren die de bezoekers van je pop up-restaurant beloofd was.

Mij hoorde je niet over het boek met recepten uit het pop up-restaurant dat gisteravond dankzij het DWDD-label de weg vond naar menige zak van Sinterklaas.

Mij hoorde je niet, Matthijs, omdat het geen zin heeft tegen jou iets kritisch te zeggen.

Je hebt in de loop der jaren samen met je wormvormig aanhangsel Dieuwke Wynia alleen maar ja-knikkers om je heen verzameld. Trouwe vazallen die, veelal tegen betaling, alles wat uit jouw koker komt met gejuich en applaus begroeten. En die gezamenlijk iedereen met kritiek op jou wegzetten als naargeestige, jaloerse, typisch Nederlandse zeikstralen. En die je, als jij dan eindelijk een keer op je bek gaat, op de schouders kloppen en bemoedigend toespreken dat heus niet alles wat je probeert hoeft te lukken. Van Nico Dijkshoorn, doorgaans de meester van het leedvermaak, verschijnt de komende dagen heus geen vernietigende column over een schoenmaker die zijn leest verliet en over hoogmoed die voor de val komt. Want Nico pakt jaarlijks een tonnetje bij je; die kijkt wel uit. Ach, zolang je niet de illusie hebt dat die Matthijs-zeggers echte vrienden zijn, maakt het ook niet uit.

Ik vind het alleen zo lullig voor de Anthonie van Leeuwenhoek Foundation, die de winst zou krijgen.

Groet,

Jan Dijkgraaf
publicist, schrijver en trainer zie ook hier.
'VOOR EEN LIEFDEVOLLE SCHOP ONDER DE KONT' 
 

 

Gastblogger

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken