[retail safari] Auping - wereld vol kleuren, stoffen en designtrends

[retail safari] Auping - wereld vol kleuren, stoffen en designtrends
  • Food-en-retail
  • 7 jan 2016 @ 15:49
  • Link
  • Albert Top
    Albert Top

    algemeen directeur
    Crossmarks
  • ConceptenWinkelen

Co-creatie staat centraal in het nieuwe winkelconcept van Auping. Het pionierende winkelconcept is ontwikkeld aan de hand van klant- en marktinzichten, waaronder de customer journey, gecombineerd met de Auping merkpijlers zoals duurzaamheid. Klanten kunnen zich instore zowel laten inspireren als adviseren. En kunnen samen met de Aupingadviseur stapsgewijs op zoek naar het passende Auping product. Hieronder een uitgebreide beeldimpressie ter inspiratie.

Kiezen zonder stress maar met inspiratie
In de vernieuwde Auping Plaza begeven consumenten en adviseurs zich in een wereld vol kleuren, stoffen en designtrends van vandaag en morgen. De insteek van het winkelconcept is dat klanten zonder stress kunnen kiezen, én in verschillende zones geïnspireerd en geïnformeerd worden. De befaamde Auping-experience begint al met een gastvrij ontvangst aan een uitnodigende lange tafel. Midden in de winkel vind je het meetlab, hier worden de maten van de klant opgenomen voor een persoonlijk matrasadvies. Of het advies klopt wordt direct duidelijk in de proefligzone. Is het matras gekozen dan gaat de klant door naar de configuratiezone waar alle stoffen, pootjes en hoofdborden voor het droombed zijn te vinden. Via het configuratiescherm kan de klant middels touchscreen zijn Auping bed naar eigen ontwerp samenstellen en die in elke gewenste omgeving plaatsen, zodat de thuissituatie zo dicht mogelijk wordt benaderd.

Met de toevoeging van digitale tools en een bewuste keuze voor het tonen van minder bedden in de winkel onderscheidt Auping zich van andere beddenzaken. Het nieuwe winkelconcept voelt ruimtelijk aan en er is meer ruimte voor merkbeleving.

Albert Top
retailstrateeg en directeur Crossmarks

Beeldimpressie Auping:

(beeld: Crossmarks)


check hier enkele eerdere afleveringen uit deze serie:
[retail safari] Livraria Lello - inspiratiebron voor velen
[retail safari] Kith - innovator pur sang
[retail safari] 'Story' - het real life magazine van Manhattan
[retail safari] Urban Outfitters: unieke concepten, waanzinnige ervaring
[retail safari] Bfresh - Twee retailgiganten combineren expertises

 

Albert Top

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken