[FIM] Foodtrend 4: Hyperspecialisatie

[FIM] Foodtrend 4: Hyperspecialisatie
  • Food-en-retail
  • 27 dec 2017 @ 09:10
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • FoodTrendsInnovatie

Het tijdperk van hyperspecialisatie is volgens Food Inspiration aangebroken: steeds meer concepten kiezen voor het aanbieden van slechts een product of een bepaalde keuken.

Als je het beste jongetje van de klas wilt worden, dan moet je kiezen. Restaurants met een uitgebreide kaart zijn verleden tijd, de consument kiest in 2018 voor een bepaalde keuken of een specifiek product, en vervolgens voor het concept dat daar het beste bij aansluit. Denk aan haute dog bars, matcha koffiebars en concepten zoals de Utrechtse Croquetten Boutique, een zaak waar alles draait om de oeroude Hollandse frituursnack, maar dan in een modern en luxe jasje. 

Ook de avocado-artiesten achter The Avocado Show in Amsterdam weten als geen ander hoe ze een concept moeten bouwen rondom een product. Neerlandsch grootste virale restaurantsensatie in jaren is zelfs internationaal een grote hit. Hun doel: binnen vijf jaar werelwijd 100 vestigingen van hun hyperspecialistische avocadoconcept. 

beeld: The Avocado Show, bron: FIM

Lees hier meer over het nieuwe Food inspiration Jaarboek 2018

Check hier de foodtrends 2018 volgens Anneke Ammerlaan

Gastblogger

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken