De Nederlandse landbouw schreeuwt om een nieuwe koers
- Food-en-retail
- 23 feb 2018 @ 11:31
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - FoodPolitiekMarketing
- 23 feb 2018 @ 11:31
- Gastblogger
Het begin van de Nederlandse food-keten wordt zo gedomineerd door de (zo laag mogelijke) P van Prijs en enkele andere issues, dat het systeem begint te kraken. Tijd voor verandering. ‘Ons model is op. Het is over’, noteert Frank Mulder.
'De recente fraudezaak in de melkveehouderij is meer dan een incident. Het is een symptoom van een falend landbouwmodel. Daar kunnen we niet alleen de boeren de schuld van geven. Ons model is op. Het is over', aldus Frank Mulder in de Groene Amsterdammer:
Marc Calon sprak duidelijke woorden. Frauderen met koeien is ‘ontzettend onprofessioneel, asociaal en vreselijk dom’, zei hij, als voorzitter van Land- en Tuinbouworganisatie LTO Nederland. Het echode nog even ferm na in de studio van Nieuwsuur. Al gaat het om een groot deel van alle bedrijven in Nederland, wat Calon betreft mogen ze direct uit de LTO worden gekieperd.
Stoere taal. Het past bij het beeld van een sector die vooral druk brandjes aan het blussen is. Maar het is wel heel makkelijk om met de vinger te wijzen naar die domme, slechte boer die wéér heeft gefraudeerd. Deze fraude, en ook de bermfraude, en de mestfraude, en alle andere vormen van fraude die zijn ontdekt en misschien ook nog niet zijn ontdekt, zijn signalen dat het hele model erachter in zijn voegen kraakt. Lees hier verder.
(bron: de Groene Amsterdammer)
Poster: Loesje. Fotocredit schaap boven: Photo by Mike Erskine via Unsplash
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- marketing
- P van Prijs
- Groene Amsterdammer
- model
- food- keten
- gedomineerd
- onprofessioneel
- de boeren
- koeien
- kraken
- Marc Calon
- fraude
- het is over
- verandering
- retail
- issues
- ysteem
- Frank Mulder
- food
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing