[Marco Derksen] Grote techmerken scoren met zorg

[Marco Derksen] Grote techmerken scoren met zorg
  • Food-en-retail
  • 13 mrt 2018 @ 10:52
  • 24315 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • MarketingMerkenKlant

Terwijl de grote techbedrijven enerzijds zwaar onder vuur liggen vanwege verspreiden nepnieuws, Russische inmenging, privacy- en verslavingsissues, zetten deze bedrijven anderzijds bijna geruisloos flinke stappen op het gebied van gezondheidszorg.

Zo probeert Apple van zijn Healthkit de industriele standaard te maken voor opslag zorgdata, is Amazon samen met JP Morgan en Berkshire Hathaway een eigen zorginstelling gestart om de kosten van gezondheidszorg voor in totaal 950.000 medewerkers te verlagen en werkt Verily (voorheen Google LIfe Sciences) in Project Baseline met een panel van 10.000 Amerikanen aan het in kaart brengen van de menselijke gezondheid. 

Prachtige initiatieven, maar zien we op Europees en nationaal niveau voldoende de risico's van platformisering van de zorg? Vrij naar de uitspraak van Jose van Dijck in een recent interview voor kennisnet waarin ze haar zorg uitspreekt voor de risico's van platformisering in het onderwijs, zou ik ook hier willen zeggen: 'Denk als zorgprofessional niet alleen aan het gemak op de korte termijn, maar ook aan de gevolgen voor de lange termijn.'

Marco Derksen
Upstream Media

Lees hier het artikel in Wired waar ik op doel

Fotocredit: Lubo Minar op Unsplash

 

Gastblogger

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken