[Jacqueline Jacobs] Voorproef-dag Zwarte Cross geeft goede indruk

[Jacqueline Jacobs] Voorproef-dag Zwarte Cross geeft goede indruk
  • Food-en-retail
  • 12 jul 2018 @ 11:33
  • 18531 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • MarketingEvenement

De 22e Zwarte Cross editie opent vandaag -12 juli 2018- de poorten voor de campingbezoekers. Ik nam een kijkje op de persdag of zoals de Zwarte Cross het noemt: 'de première dag'. Volgens de uitnodiging gaan we ervaren hoe het is om te leven voor de dood, want dat is het motto van de Zwarte Cross dit jaar.

Een mooi motto als je het mij vraagt.

Na het welkomstwoord, begint eerst het serieuze gedeelte. Maarten Becker (Amnesty International) vertelt ons dat vrijheid en gelijke rechten helemaal niet vanzelfsprekend zijn. Dit wordt nog eens benadrukt door het interview wat plaats vond met Vitalina Koval, een activiste uit Oekraine, over de aanval met chemische verf die zij heeft meegemaakt.

Tijd om het Zwarte Cross terrein op te gaan. Allereerst werd de nieuwe Achterhoekse Vlag, ontworpen door Paul Heutink, gehesen. Op gepaste wijze werd dit heugelijke feit gevierd met de groene beugelflessen. Op het Zwarte Cross terrein werden ons alle ins en outs verteld betreft de terrein indeling van dit jaar. De megatent is nóg groter (capaciteit 12.000 mensen), de discotent is vernieuwd (nieuwe weide, nieuwe plek en nieuw decor) en is de zwarte cross een podium rijker: Noaberhood ‘Veur noabers with attitude!’. Een plek waar je je waant op een buurtfeest in Brooklyn inclusief basketbal veld en graffiti.

Toen kwam wat mij betreft het leukste gedeelte en eigenlijk ook het gedeelte waar de Zwarte Cross om draait. We mochten met z’n allen de crossbaan op. Achterop de Larcx hebben we de nieuwe crossbaan verkend. Zij het wel in een ontzettend traag tempo, maar wel over alle heuvels en hobbels, het was leuk! Omdat sommige Dutch Masters de crossbaan te snel en niet zwaar genoeg vonden hebben ze hier een extra ‘extreem zware lus’ aan toegevoegd als we de organisatie mogen geloven. Voor de echte waaghalzen, kon je ook nog in de zijspan bij 10-voudig wereldkampioen Daniel Willemsen kruipen. Dit heb ik maar bewaard voor eventueel een volgende keer.

Als afsluiter werd de nieuwe Nozem oliespuit gepresenteerd. De inspiratie voor deze nieuwigheid kwam uiteraard van de oliespuit, waar je vroeger de ketting van je brommer mee smeerde. Gelukkig hebben we dit drankje gewoon mogen proeven: 'smerig lekker'.

Jacqueline Jacobs
special reporter redactie MarketingTribune

Hieronder het nieuwe Zwarte Cross Lied, opgenomen en ingespeeld door de The Hilltop Howlers, de nieuwe band van Hendrik Jan Lovink; Jovink-frontman en aanstichter van de Zwarte Cross.





(foto-impressie: JJ)



Gastblogger

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken