Opvallen in het digitale schap
- Food-en-retail
- 7 aug 2018 @ 11:30
- Link
-
Huib Burggraaf
VerpakkingXpert
Van der Windt Verpakking BV - WinkelenPackaging design
- 7 aug 2018 @ 11:30
- Huib Burggraaf
Met de opkomst van e-commerce wordt online zichtbaarheid steeds belangrijker om consumenten aan je merk te binden. Met een onderscheidend verpakkingsdesign val je op in het digitale schap.
Alles draait om een goede eerste indruk, dat geldt ook voor online. Hoe verleid jij de klant? Allereerst moet er een klik zijn met het merk. Voor een brand fit is het belangrijk dat de verpakking de merkwaarden visualiseert en inspeelt op de behoefte(n) van de consument. Ten tweede is onderscheiden het sleutelwoord. Val op door een uniek, afwijkend verpakkingsdesign, bijvoorbeeld gelet op kleur of vorm. Ten derde beoordelen consumenten het gebruiksgemak van de verpakking. Kun je de verpakking gemakkelijk hersluiten? Kun je de inhoud goed doseren? Dit zijn allemaal elementen die van invloed zijn op het koopbesluit van de consument.
360 graden
De digitale aanpak verschilt feitelijk niet van het schap in de winkel, maar hoe ‘vertaal’ je dit naar online? Steeds meer webshops kiezen voor een 360 graden productfoto. Hierdoor kun je het product rondom bekijken, alsof je het in je handen hebt. Dit draagt bij aan de beleving en geeft de webshop een professionele uitstraling. Deze 360 graden techniek werkt ook uitstekend voor de verpakking. Bovendien staat op de verpakking alle waardevolle informatie vermeld, zoals ingrediënten. Hierdoor is alle informatie voor de klant beschikbaar in één afbeelding.
Regrammen
Je kunt ook sociale media inzetten om de verpakking ‘tot leven’ te laten komen in de webshop. Instagram is een visueel medium, waarmee je jouw producten op een inspirerende manier onder de aandacht kunt brengen. Je kunt zelf regelmatig mooie foto’s plaatsen van de verpakking, maar het is nog beter als je anderen voor je laat ‘werken’. Zorg voor een Instagrammable verpakkingsdesign dat klanten massaal willen delen. Testimonials en reviews werken altijd goed. ‘Regram’ de berichten en toon deze in je webshop (uiteraard met een directe koppeling naar het betreffende product). Volgers worden de ambassadeurs van jouw merk en dat verkoopt!
Hoe val jij op in het digitale schap en welke rol speelt de verpakking hierbij? Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Huib Burggraaf
VerpakkingXpert
-
Huib Burggraaf
- Werkt bij: Van der Windt Verpakking BV
- Functie: VerpakkingXpert
- Website:http://verpakkingxpert.wordpress.com/
- Profiel »
- destimonial
- Instagrammable
- verpakking
- digitale schap
- ambassadeurs
- merk
- Van der Windt Verpakking
- delen
- benieuwd
- Huib Burggraaf
- VerpakkingXpert
- berichten
- Regram
- reviews
- verpakking
- verpakkingsdesign
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing