[Retailradar] Canadees sportkledingmerk Lululemon opent flagshipstore

[Retailradar] Canadees sportkledingmerk Lululemon opent flagshipstore
  • Food-en-retail
  • 19 mrt 2019 @ 11:36
  • 9950 x gelezen
  • Link
  • Ernst-Jan Smids
    Ernst-Jan Smids

    Oprichter en directeur
    JUMP!RETAIL
  • WinkelenMarketing

Het Canadese sportkledingmerk Lululemon opent haar allereerste flagshipstore in de Negen Straatjes in Amsterdam. De op yoga-geïnspireerde retailer opende eerder al een showroom aan de Prinsenstraat in Amsterdam om awareness te verhogen in de Nederlandse markt.

Klanten kunnen hier yogalessen en workshops bijwonen en geshowde kleding wordt hier verkocht. Echter was er nog geen reguliere winkel van het merk. 

Met RetailRadar waren wij bij de opening in de Hartenstraat, een winkel met een oppervlakte van maar liefst 182 vierkante meter. Zoals de meeste winkels zijn ingedeeld in de Negen Straatjes bestaat ook deze winkel uit een begane grond, een eerste verdieping en een kelder. Met deze nieuwe aanwinst staat de teller op ruim 400 winkels wereldwijd, waarvan 30 in Europa.

Lululemon staat bekend om het bouwen van een community rond haar merk: een plaats creëren waar mensen kennis kunnen opdoen en delen en waar beleving centraal staat. Zowel de showrooms als winkels doen dan ook dienst als tastbare plek in de community. Om Amsterdam kennis te laten maken met deze visie is er vanavond een yoga-evenement in Het Scheepvaartmuseum, waarbij inspirator Baron Baptiste een yoga flow - een krachtige yogavorm - workshop zal geven.

Nieuwsgierig geworden? Bezoek de winkel aan de Hartenstraat 13 in de Negen straatjes of neem een kijkje in het Scheepvaartsmuseum. Let op: je hebt een entree ticket nodig. En zie hieronder ons visuele verslag!

Ernst-Jan Smids
RetailRadar / ceo Jump!Retail

archief
Dossier RetailRadar deel 1: Karwei
Dossier RetailRadar deel 2: flagshipstore Perry Sport
Dossier RetailRadar deel 3: Jumbo opent vierde Jumbo Foodmarkt
Dossier RetailRadar deel 4: Spectaculaire ANWB-winkel 
Dossier RetailRadar deel 5: nieuwe Freitag-store Rotterdam

Wat is RetailRadar?
RetailRadar is een actueel platform over retail in Nederland, opgezet door Jump! Retail, bureau op het gebied van omnichannel retailmarketing. Via WhatsApp deelt een grote groep aangesloten retail managers en executives opmerkelijke waarnemingen in retailland. Highlights hiervan worden vanaf nu periodiek uitgelicht op Food&Retail van MarketingTribune. Voor meer RetailRadar-berichten en informatie over Jump! Retail, kijk op jumpretail.nl. Aanmelden voor de RetailRadar Whatsapp-dienst? Stuur een mail naar hallo@jumpretail.nl.



Ernst-Jan Smids

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken