[column] Wegmans toont passie voor food en klanten
- Food-en-retail
- 1 apr 2019 @ 11:27
- Link
-
Laurens Sloot
directeur-oprichter
EFMI Business School - PersonaliaMarketingWinkelen
- 1 apr 2019 @ 11:27
- Laurens Sloot
Eén van de zaken die mij opvalt bij de Amerikaanse supermarkten, is dat het personeel overwegend bestaat uit volwassenen in plaats van tieners. In sommige gevallen gaat het soms zelfs om mensen die de pensioengerechtigde leeftijd al ruimschoots gepasseerd zijn.
Tijdens het recente bezoek met de Executive MBA groep aan de Wegmans supermarkt in Woodbridge (USA), ontmoette ik een kok in de winkel die zwaardvis aan het bereiden was. Waar wij uiteraard wat van mochten proeven. Hij bleek al 78 jaar te zijn en nog steeds 40 uur per week te werken.
Zielig? In het geheel niet, het was zijn eigen keuze want hij ontvangt ook pensioen. Hij was van plan dit maar een jaar of 3-4 te doen nadat hij al 50 jaar in de vleesbusiness had gezeten. Maar inmiddels werkte hij al weer 15 jaar bij Wegmans, en het liefst zou hij er nog 15 jaar aan vastknopen zei hij veelzeggend: 'I like my job and the reward of the customer is my pension fund.'
Geweldig toch! De man was niet alleen erg trots om voor Wegmans te werken - volgens mij één van de beste werkgevers van de VS-, hij zette mij ook aan het denken. Voor hem is Wegmans een belangrijk deel van zijn sociale omgeving, als het ware zijn tweede familie. Een omgeving waar hij ook na zijn formele pensionering graag onderdeel van wilde blijven uitmaken.
Laurens Sloot
Professor of Retail Marketing
Department of Marketing / University of Groningen
(beeld boven: LS)
-
Laurens Sloot
- Werkt bij: EFMI Business School
- Functie: directeur-oprichter
- Website:http://www.efmi.nl
- Profiel »
- USA
- professor
- Executive MBA groep aan de Wegman
- Retail Marketing
- trots
- Department of Marketing
- zwaardvis
- doorwerken
- Woodbridge
- Personeel
- pensioen
- Laurens Sloot
- Executive MBA
- Wegmans
- passie
- RUG
- s supermarkt
- University of Groningen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing