[column] Action is de frikandel van de retail

[column] Action is de frikandel van de retail
  • Food-en-retail
  • 30 mrt 2020 @ 14:05
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • DoelgroepenMarketing

Laat het niet alleen de financiële elite zijn, die nu vrolijk ‘never waste a good crisis’ tegen elkaar fluistert, schrijft Sander Schimmelpenninck, journalist en ondernemer. 'De kosten voor de oplopende staatsschuld komt vanzelfsprekend voor rekening van de jongeren.'

Hij schrijft in De Volkskrant vandaag:

'Tijdens een crisis tonen niet alleen mensen hun ware karakter, maar ook bedrijven en ondernemers. Het coronavirus test het altruïsme van mensen, die afstand van elkaar moeten houden om de schade te beperken. Voor ondernemers werkt dat altruïsme tegenovergesteld; die moeten elkaar juist opzoeken om de schade eerlijk te verdelen en elkaar overeind te houden. Net als parkhangende jongeren hebben veel ondernemers echter moeite het grotere plaatje te zien.

Zo kondigde prullenpakhuis Action aan zijn betaaltermijn voor leveranciers eenzijdig te verlengen van een al schofterige 60 dagen naar 90 dagen. Daarmee brengt het kleinere leveranciers in acute problemen.'

Lees de column hier verder

(bron: Volkskrant, 29/3/'20, beeld: Quotefancy.com)

Sander Schimmelpenninck is journalist en ondernemer

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken