[RetailRadar] Van gratis luiers tot vliegende dildo's: de Huishoudbeurs

[RetailRadar] Van gratis luiers tot vliegende dildo's: de Huishoudbeurs
  • Food-en-retail
  • 4 mrt 2020 @ 11:51
  • 20386 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • EvenementConsumenten

Voor RetailRadar gingen wij op pad om de meest opvallende retailers te spotten op de Huishoudbeurs in de Rai Amsterdam. En die zijn er zeker, allemaal voornamelijk geïnteresseerd in je e-mailadres.


Kruidvat staat met meerdere stands op de Huishoudbeurs, waaronder op de Negenmaandenbeurs en een speciale Patty Brard stand met alles in panterprint. De meest opvallende en drukke stand van Kruidvat is de kiosk waar men gratis 5 foto’s kan afdrukken. Hier kan je -on the spot- met je smartphone je foto’s bewerken en afdrukken. 


Ook Albert Heijn heeft flink uitgepakt met hun stand. Het is meteen duidelijk welke positionering Albert Heijn wilt uitdragen op de Huishoudbeurs. Het draait volledig om de Prijsfavorieten. Je kan zelfs op de foto met de boodschappentas. 


In het geweld van alle retailers is de ingetogen stand van Garnier een verademing. Met een soort apotheek look & feel krijg je hier advies over de Loving Blends lijn. Alle producten zijn uitgestald met daarbij de natuurlijke ingrediënten. Een duidelijk verhaal met een koppeling naar een scherpe aanbieding. 

Comeback V&D op de Huishoudbeurs

Om V&D kan je echt niet heen, dit is één van de grotere stands. Hier hebben ze een mini-warenhuis gebouwd met diverse merken waaronder MS Mode, Lucardi en Ten Cate. Druk: dat was het. Aan Alexander van Slooten van V&D vroegen we of nu een stap naar fysieke retail ook een optie is.  Alexander: ‘Het kriebelt wel een beetje, zeker met die partners erbij die vinden het eigenlijk ook wel een leuk idee, wellicht wel pop up winkels of iets dergelijks’. Zie ook hier ons interview met hem.


En dan de meest opvallende stand is toch wel die van EasyToys.nl. Een grote stand waar bezoekers spannende items, waaronder een vibrerende cockring en rode peper vibrator, kunnen winnen. De rij hiervoor was lang.  Álle leeftijden deden hier gretig aan mee. Easytoys.nl is overigens niet de enige, bij Christine Le Duc kan je dildo’s vangen onder het mom ‘Live your fantasy’.

Esmée van Venrooij
special reporter RetailRadar
en consultant Jump! Retail


* Klik hier voor ons archief RetailRadar
* Op 24 maart 2020 (16:30) organiseert RetailRadar een speciale sessie over Welkoop. Inlichtingen en aanmelden via: esmee.van.venrooij@jumpretail.nl

Uitnodiging:
RetailRadar sessie op 24 maart om 16.30u: De kracht en toekomst van Welkoop.

Casper Meijer, nu 1 jaar CEO van Welkoop vertelt waarom Welkoop met 150 winkels al vijf maal op rij de prijs Beste Winkelketen Tuin & Dier in de wacht sleept, een score van 4.5 uit 5 krijgt uit de beoordeling van de klanten en dat Welkoop nog maar aan het begin staat van een hele mooie toekomst. Casper deelt ons zijn gedachten en overwegingen en nodigt ons uit hierop actief te reageren.
Net als eerdere RetailRadar-sessies belooft dit weer een open en interessante presentatie te worden van een zeer ervaren retail-CEO die Welkoop in zijn hart gesloten heeft.  
Ik nodig jullie van harte uit om bij deze inspirerende bijeenkomst aanwezig te zijn.
 
Geef je op via: retailradar@jumpretail.nl
24 maart, start 16.30u (inloop vanaf 16.00u)
Disruptionroom, Generaal Vetterstraat 82
Deelname is kosteloos.

Gastblogger

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken