[column] We zijn écht aan het transformeren
- Food-en-retail
- 6 apr 2020 @ 11:25
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - InspiratieMarketing
- 6 apr 2020 @ 11:25
- Gastblogger
Ik krijg de afgelopen dagen vaak de vraag hoe Nederland eruit zou kunnen zien na ‘n systeemverandering... Eén ding weet ik zeker, schrijft merkstrateeg Kees Klomp.
Ik weet niet of de huidige coronacrisis tot die systeemverandering gaat leiden, of de aanstaande economische crisis, of dat het de klimaatcrisis & biodiversiteitscrisis gaan zijn, die onze levens de komende decennia heftig gaan ontwrichten. Maar één ding weet ik zeker.
Zeker is dat het bestaande neoliberale welvaartssysteem haar beste tijd heeft gehad.
We zijn écht aan het transformeren...
We zullen gaan zien dat mensen zich steeds meer gaan afwenden van de Grote Overheid, ‘t Grote Bedrijfsleven en de Grote Economie - het neoliberale normaal van de afgelopen decennia - en zich steeds meer op hun kleine, directe, eigen, lokale leefomgevingen gaan concentreren.
We zullen zien dat mensen de regie over hun eigen levens en leefomgevingen terug gaan grijpen; om daar zelf zorg voor te gaan dragen. En we zullen zien dat de groei welvaart/geld daarbij vanzelf niet langer het doel is, maar een middel om groei van welzijn/gezondheid en welbevinden/geluk mogelijk te maken. Systeemwaarde. Wat mij betreft het centrale beginsel van de Betekeniseconomie!
Dit verhaal over het Engelse stadje Preston is typerend en toonaangevend. Mogen jullie er hoop uit halen 🙏
Kees Klomp
merkstrateeg Karmanomics
Preston citycenter
fotocredit 'ogen' boven: Noelle Otto / Pexels
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- typerend
- mvo
- corona
- marketing
- Betekeniseconomie
- Preston
- merkstrateeg
- crisis
- systeemwaarde
- Engels
- Karmanomics
- Kees Klomp
- toonaangevend
- beginsel
- stadje
- VN
- trend
- hoop
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing