Snackpauze: marketeer Els Versluis over plantbased Abbot Kinney's

Snackpauze: marketeer Els Versluis over plantbased Abbot Kinney's
  • Food-en-retail
  • 27 aug 2021 @ 10:45
  • 16211 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StrategieFood

Els Versluis, European Brand Manager bij Wessanen, spreekt over haar ervaring bij het plant-based zuivelmerk Abbot Kinney’s. 'Wij hebben het "hurt" stukje van yoghurt overgeslagen.'

Wat is jouw merk en hoe is het begonnen?

'Het Amsterdamse Abbot Kinney’s maakt de lekkerste zuivelalternatieven met de beste, natuurlijke en 100% organische ingrediënten. De meeste mensen kennen Abbot Kinney’s van onze Coco Start Original yog waar het ooit allemaal mee begon: in 2014 bezochten onze twee founders Los Angeles, waar ze de lekkerste vegan coconut-based yog proefden die ze ooit gegeten hadden. Zo simpel, puur en verrukkelijk, met slechts 3 ingrediënten.

Ze konden niet geloven dat plant-based zo lekker kon smaken. Dus op die plek, op Abbot Kinney boulevard in LA, was het merk Abbot Kinney’s geboren, met als missie om een nieuwe standaard te zetten en van melk het alternatief te maken.'

Wie ben jij en wat doe je bij dit bedrijf en merk?

'Ik ben Els Versluis, European Brand Manager voor Abbot Kinney’s en ik ben verantwoordelijk voor de branding & marketing. Het ontwikkelen van creatieve campagnes is wat ik het liefste doe, en ik werk nauw samen met ons in-house R&D team om ervoor te zorgen dat al onze magische plant-based producten de spotlight krijgen die ze verdienen.'

Wat heb je geleerd van vorige banen die je gevormd hebben voor je huidige positie?

'Mijn vorige werkervaring heeft me het belang geleerd van het luisteren naar de consument en om kansen en uitdagingen te herkennen. Het heeft me ook geleerd hoe belangrijk het is agile te kunnen werken en dat om echt iets te bereiken het belangrijk is om te geloven in je eigen ideeën en af te gaan op je eigen onderbuikgevoel. Dus wanneer we een brief kregen van de zuivelindustrie met de vraag om te stoppen met het gebruik van termen als ‘vegan yoghurt’ om onze producten te beschrijven, zagen wij dit als een kans om de standaard te veranderen. Abbot Kinney’s heeft publiekelijk het "hurt" stukje van yoghurt overgeslagen, en is overgegaan naar "yog", omdat onze plant-based yog geen pijn doet.'

Kan je jullie typische consument omschrijven?

'Onze typische consument is milieubewust en wil doen wat goed is, maar liever zonder veel in te leveren op gebied van smaak en kwaliteit. Dat neem ik ze niet kwalijk, omdat deze echte food-lovers nou eenmaal volop willen genieten. Deze geweldige mensen weten dat we allemaal een meer plant-gedomineerd dieet moeten volgen om onze planeet te redden, en terwijl ze dit doen gaan ze ook graag voor kwalitatief en goed eten dat heerlijk smaakt.'

Welke zijn de belangrijkste doelen voor het merk?

'Ons doel is om een positieve voortrekker te zijn voor goed eten en om een actieve rol te spelen in de transitie naar een duurzamer voedselsysteem. De plant-based categorie groeit snel met veel nieuwe plant-based vlees- en zuivelalternatieven, wat echt geweldig is voor de transitie. Tussen al deze merken is het doel van Abbot Kinney’s om het schoon, simpel en organisch te houden. Door de heerlijkste plant-based zuivelalternatieven te maken willen we de mensen overtuigen dat plant-based niet alleen beter is voor de planeet, dieren en je gezondheid, maar ook ongelofelijk lekker. Maar we geloven niet in shortcuts, dus voegen we geen kunstmatige stoffen toe aan onze producten en gebruiken we enkel natuurlijke processen zoals fermentatie om onze yogs te maken.'

Wat is je favoriete manier om het merk te gebruiken?

'Onze Coco Start Mango is een ongelofelijke tropische traktatie op zichzelf, en ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ons team op warme zomerdagen dagelijks geniet van de Coco Frostick ijsjes.

Ik hou er ook van hoe veelzijdig de coconut-based yogs zijn. Onlangs ben ik erachter gekomen dat je heerlijk zelfgemaakt naanbrood kan maken door onze coco yog te mixen met wat bloem, knoflook en zout. Wie had dat gedacht?'

Nog ander nieuws dat je graag deelt?

'Eigenlijk nu niks, behalve een leuke food tip. Ik ben gefascineerd door darmgezondheid, en nieuw onderzoek toont aan dat het eten van tenminste 30 verschillende planten per week zorgt voor een blij en gezond darmstelsel, wat weer zorgt voor een blij en gezond mens.

Dus, probeer voor de lol eens het aantal planten te tellen dat je in een week tot je neemt en kijk hoe goed jij scoort! Geen paniek: dit hoeven niet alleen groenten te zijn: zaden, noten, kruiden, granen en fruit tellen ook. En, in geval van twijfel: meer planten eten is altijd een goed idee!'

Met dank aan Chuck Studios


Els Versluis, marketeer Abbot Kinney's (foto via CS)


Productshot door Chuck Studios

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken