NRC moet het hebben van digitale abonnementen

  • Media
  • 24 sep 2013 @ 09:21
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnlineBereik

Krantenuitgever NRC Media rapporteert een forse stijging van het aantal betaalde digitale abonnementen. Ook het zogeheten gecombineerde lezen neemt toe, vooral door nieuwsconsumptie doordeweeks op de tablet en op papier in het weekend.

De betaalde oplage van NRC.next stijgt in het tweede kwartaal van dit jaar 0,4% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. NRC Handelsblad toont een tijdelijke daling in het afgelopen kwartaal: 1,6% lager dan in hetzelfde kwartaal in 2012.

De totale oplage van NRC Handelsblad komt op 203.724 edities, waarbij de digitale oplage 63,7% stijgt tot 27.480 exemplaren. De stijging van NRC.next is met name te danken aan een verzevenvoudiging van de digitale oplage tot 11.974 edities. Opgeteld met papieren oplage telt nrc.next 71.369 betaalde exemplaren.

“We hopen het succes van NRC.next door te zetten met de lancering van een eigen editie op zaterdag dit najaar,” stelt hoofdredacteur Peter Vandermeersch. Over NRC Handelsblad vult Vandermeersch aan dat “de nieuwe vormgeving van de krant bijzonder goed onthaald is door de lezer. De krant zal nadruk blijven leggen op eigen onderzoeksjournalistiek en analyse.”  



Lees hier meer over álle HOI-cijfers van het tweede kwartaal van 2013.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken